Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد خوشه صنعتی چرم و فرش در همدان

ایجاد خوشه صنعتی چرم و فرش در همدان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان از پایان طرح مطلعاتی خوشه‌های صنعتی چرم و فرش این استان خبر داد و گفت: به زودی فعالان این دو هنرصنعت اصیل و بومی در قالب خوشه صنعتی ساماندهی، توسعه و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا بادامی اظهار داشت: مطالعه مدل خوشه‌ای برای توسعه صنعت چرم و فرش پایان گرفت و از این پس وارد مرحله اجرایی شده و طرح مذکور در استان همدان کلید می‌خورد.
وی اضافه کرد: پیشینه چرمسازی همدان بر کسی پوشیده و نیست و روزگاری نه چندان دور این منطقه آزمونه (پایلوت) کشور و محصولات چرمی همدان در جهان بی‌نظیر بود که برای احیای آن تلاش می‌کنیم.
بادامی ادامه داد: شهرستان همدان در حال حاضر با یک هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدات چرمی به عنوان خاستگاه اصلی این هنرصنعت شناخته و خوشه صنعتی با کمک فعالان این شهر راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به پیشینه قالی بافی در این استان اشاره کرد و افزود: مناطق کبودرآهنگ، اسدآباد، ملایر و همدان چهار شهر فعال در زمینه فرش دستباف هستند که به جز یکصد کارگاه همگی به صورت خانگی دار قالی به پا کرده‌اند.
به گفته وی ظرفیت و قابلیت استان همدان در زمینه این ۲ رشته هنری سنجش و از نظر شاخص های اشتغال، تولید، فروش و صادرات مورد بررسی و پژوهش قرار گرفتند تا بهترین مدل برای توسعه این صنعت‌ها شناسایی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن