Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه از بورس

افزایش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه از بورس

یک فعال بازار بورس و سرمایه با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس را کاهش داده است، گفت: با افزایش نرخ سود بانکی جذابیت سرمایه‌گذاری بدون ریسک که همان سود بانکی است، افزایش یافته و منجر به خروج نقدینگی از بورس می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مرتضی نعمتی با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی باعث شده افراد کمتر در بورس سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: عدم سرمایه‌گذاری و خروج افراد از بورس باعث می‌شود شرکت ها با مشکل نقدینگی مواجه شوند.
وی با بیان اینکه با افزایش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه از بورس، وارد دوران رکود در بازار سرمایه می‌شویم، تصریح کرد: یکی از دلایل ریزش بورس این بود که افرادی از افزایش نرخ سود بانکی اطلاع داشته و سرمایه خود را از بورس خارج کردند.
این اقتصاددان با اشاره به خروج ۶۰ هزار میلیارد تومان از بورس، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یک ماه مرداد تا پایان شهریور ۶۰ هزار میلیارد تومان از بورس خارج شده و به بازار ارز، مسکن، خودرو و بانک ها رفته است.
نعمتی با بیان اینکه وضعیت بازار بورس همچنان نزولی است، تأکید کرد: فروش حقوقی‌ها، خروج سرمایه از بورس و کاهش اعتماد مردم به دولت باعث شده روند بازار بورس همچنان نزولی باشد.
وی درباره عدم اعتماد مردم به دولت نیز گفت: مردم با تشویق دولت وارد بورس شدند اما یکباره بورس شروع به ریزش کرد و دولت هیچ حمایتی از این بازار نداشت و با ادامه این روند نزولی خیلی از سهامداران اعتمادشان از بین رفت و باعث شد فشار فروش بیشتری ایجاد شود.
این فعال بازار بورس تصریح کرد: اعتماد بازار از بین رفته و کفه فروش به خرید می‌چربد اما قطعاً دولت نباید اجازه دهد نرخ سود بانکی افزایش یابد چراکه برخی از آماتورها با تشویق‌های دولت وارد بورس شدند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن