Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات از همدان به ۳۹ کشور

صادرات از همدان به ۳۹ کشور

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه کالاهای استان همدان به ۳۹ کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: عراق، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشورهای مقصد صادرات استان همدان هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدعلی نجفی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی استان همدان شامل ۹ قلم کالا از جمله انوع کشمش، فروسیلیس، انواع وازلین بهداشتی و صنعتی، موتور کولرآبی، مواد غذایی، شوریجات و ترشیجات است.
وی از افزایش ۱۳ درصدی صادرات در ۹ ماهه امسال خبر داد وگفت: در ۹ ماهه امسال ۳۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۹۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری افزایش ۱۳ درصدی دارد.
وی با بیان اینکه کالاهای استان همدان به ۳۹ کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: عراق، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشورهای مقصد صادرات استان همدان هستند.
نجفی از واردات ۴۶۰۰ تن کالا از طریق گمرک استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا وارد استان همدان شده که عمدتاً مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی بوده است.
مدیرکل گمرک استان همدان در ادامه با بیان اینکه تراز تجاری استان مثبت است، مطرح کرد: ۱۲ کشور ترکیه، گرجستان، چین، آلمان و کشورهای اروپایی کشورهای واردکننده کالا به استان هستند.
وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید گمرک ملایر در حال احداث است، یادآور شد: با توجه به اینکه گمرک ملایر فعالیت تجاری خوبی دارد مکان خوبی برای این گمرک درنظر گرفته شده و کارهای تملک زمین و احداث درحال انجام است.
نجفی از اتصال گمرک نهاوند به سامانه جامع گمرکی کشور خبر داد و گفت: با وجود این دو گمرک در استان همدان وضعیت صادرات خوب و مثبت شده و درصدد توسعه و تجهیز دو گمرک ملایر و نهاوند هستیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن