Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 66 درصد از سهام عدالتی‌ها در همدان کد سجام گرفتند

66 درصد از سهام عدالتی‌ها در همدان کد سجام گرفتند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه ارزش شرکت‌ سرمایه‌گذاری استان همدان ۱۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: افراد صاحب صلاحیت می‌توانند برای عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کاندید شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدناصر محمودی با بیان اینکه دولت فرصتی را به سهامداران داده که افرادی که قرار است سهام مردم را مدیریت کنند، توسط سهامدارن انتخاب شوند، اظهار کرد: سهامداران برای شرکت در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجامی دریافت می‌کردند.

۶۶ درصد غیرمستقیمی‌ها سجامی شدند
وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از سهامداران استان همدان کد سجام دریافت کرده‌اند، یادآور شد: طبق قانون باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری به نمایندگی از سهامداران مدیریت سهام را برعهده بگیرند که اعضای هیئت مدیره این شرکت‌ها توسط سهامداران انتخاب خواهد شد به‎‌طوریکه در استان همدان ۶۶ درصد از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، کد سجام دریافت کردند.
محمودی با بیان اینکه دولت در سال جاری عزم جدی داشت تا آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد، یادآور شد: در استان همدان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران استان معادل ۳۶ درصد روش مستقیم و ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال برگزار می‌شود، افزود: سهامدارانی که روش غیرمستقیم و روش مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند کاندیدای شرکت‌های سرمایه‌گذاری شوند که به این منظور باید در سامانه استان ثبت نام کنند.
نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان با بیان اینکه انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۲۱ اسفند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سهامداران متقاضی برای کاندیدا شدن در هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید تا ۷ اسفند در سامانه ستان ثبت نام کنند و بررسی صلاحیت ها تا ۱۵ اسفند طی خواهد شد و در ۲۱ اسفند انتخابات برگزار می‌شود که امیدواریم تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان مشخص شود.
صدور کارت اعتباری تا ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت
محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره واگذاری کارت های اعتباری به سهامداران، خاطرنشان کرد: صدور کارت اعتباری معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد خواهد بود و فعلاً برای افرادی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند.
وی با تأکید بر اینکه صدور کارت اعتباری نیازی به مراجعه حضوری شهروندان ندارد، افزود: بانک های تجارت و ملی آمادگی صدور کارت اعتباری تا ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت را دارند که دریافت کننده می‌تواند از ۳۰۰۰ فروشگاه شهر خرید داشته باشد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان درباره جاماندگان سهام عدالت نیز تصریح کرد: بنده به عنوان کارشناس امر فکر نمی‌کنم ثبت نام مجدد امکان پذیر باشد چراکه پروسه سهام عدالت از سال ۸۴ تاکنون طول کشیده و از نظر فنی امکان پذیر نیست، ضمن اینکه هنوز اطلاع رسانی از طریق مجلس و وزارتخانه صورت نگرفته است.
این مقام مسئول با بیان استان همدان جزء استان های پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی است، ادامه داد: امسال بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه ساخت شهرک مسکونی در همدان مصوب شد به طوریکه این شرکت ترکیه‌ای ۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت.
سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای برای شهرک مسکونی در همدان
محمودی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مصوب این شرکت ترکیه‌ای در استان ۷۲ میلیون دلار بوده که فکر می‌کنم به ۱۰۰ میلیون دلار هم برسد، اظهار کرد: در سال های گذشته و امسال ۹ طرح با بیش از ۱۳۰۰ نفر اشتغالزایی با ۷۵ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه سه طرح با بیش از ۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان در حال پیگیری است و تاکنون چهار میلیون دلار جذب شده، ادامه داد: امسال مجوز سرمایه‌گذاری در زمینه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با ۱۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری یک شرکت قطری صادر شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان با اشاره به پیگیری جذب سه میلیون دلار توسط یک شرکت آلمانی در زمینه انرژی برق، تصریح کرد: نیروگاه ۷ مگاواتی با ۸.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است.
محمودی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی شده است، یادآور شد: کار ماندگاری در دستور کار داریم که امیدواریم تأمین اعتبار شود به طوریکه اطلس سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نتیجه برسانیم.
شناسایی ۹۹ درصد اموال مازاد دولتی در همدان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام گرفته است، بیان کرد: یخ سرمایه‌گذاری در استان شکسته شده و امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به فروش املاک دستگاه‌های اداری، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اداری استان در سامانه سادا ثبت شده به‌طوریکه استان همدان استان اول در شناسایی اموال مازاد دولت است.
محمودی با تأکید بر اینکه تمامی اموال استان مستند شده است، تصریح کرد: اقتصاد و دارایی نخستین دستگاهی در استان بوده که اموال مازاد را به فروش رساند و سازمان ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت‌های فروش اموال مازاد هستند.
تأسیس رشته سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها
وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان املاک مازاد اقتصاد و دارایی به فروش رسیده است، گفت: سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان املاک مازاد استانداری به فروش رفته است، ۱۱ خانه در پشت بیمارستان بوعلی به مزایده گذاشته شد اما قیمت بالایی گذاشته شده بود و فروش نرفت که تا پایان سال مرحله دوم مزایده برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران، خاطرنشان کرد: ۹۲ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده و ۸۴ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است.
وی از تأسیس رشته سرمایه‎ گذاری در وزارت علوم خبر داد و گفت: سرفصل‌های رشته سرمایه‌گذاری با مشارکت دانشگاه بوعلی تهیه و به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و وزارت علوم ارسال شده و این رشته تحت عنوان توسعه دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال پیگیری است که امیدواریم برای سال آینده در رشته‌های پذیرش دانشگاه بوعلی قرار بگیرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن