Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تشدید بازرسی از بازار همدان در ماه مبارک رمضان

تشدید بازرسی از بازار همدان در ماه مبارک رمضان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اجرای طرح نظارت بر بازار این استان و برخورد با گرانفروشان در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت: این بازرسی ها همزمان با ماه رمضان تشدید می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ‍ظاهر پورمجاهد اعلام کرد: طرح نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات، بهداشت، اماکن و فرمانداری همدان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طبق گزارش مدیران دستگاه های اجرایی مشکلی در تامین اقلام اساسی مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد تاکید کرد: تامین اقلام ضروری، موردنیاز و مصرفی برای تامین رفاه حال و آسایش مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما مهم تر از این موضوع در شرایط فعلی، توزیع مناسب و نظارت دقیق و مستمر است که تصمیمات عملی در این زمینه گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از لغو پروانه واحدهای صنفی متخلف خبر داد و عنوان کرد: کشتارگاه‌ها موظف به دادن فاکتور براساس قانون هستند و با کسانی که مصوبات تنظیم بازار استان را رعایت نمی‌کنند، برخورد قانونی می شود.
پورمجاهد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی بر بازار توزیع و فروش گوشت در استان نظارت جدی داشته باشند خاطر نشان کرد: اتحادیه‌های مربوطه، می‌توانند با حضور فعال، دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار دام کوتاه کنند.  
وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، نظارت ها جدی تر شده و  واحدهای متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه در اسفند ۹۹ چهار هزار تن مرغ در استان توزیع شده ادامه داد: در ۲۰ روز اول فروردین، ۲ هزار تن مرغ در استان توزیع شده که این روند ادامه دارد.
پورمجاهد با بیان اینکه مردم گله مندی هایی از کمبود گوشت قرمز داشتند عنوان کرد: این اخلال در توزیع، مربوط به تخلف واحدهای صنفی بوده که مقرر شد با تشکیل کمیته ای، به تخلفات رسیدگی شود. 
وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه اقلام اساسی در استان همدان وجود ندارد به مردم اطمینان خاطر داد: اقلام مورد نیاز به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و شهروندان به اندازه مصرف خانوار خرید کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اعلام کرد: مشکلی در تامین روغن، برنج و شکر در استان نیست و سایر اقلام مورد نیاز هم از طریق فروشگاه های بزرگ توزیع و دستورالعمل‌های وزارت صمت و جهادکشاورزی اجرایی می شود. 
پورمجاهد ابراز امیدواری کرد: با همکاری ارگان های دولتی و سازمان ها در نظارت مستمر فضای تامین اقلام را به درستی فراهم کنیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن