Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 130 تن پرتقال در انبارهای همدان مانده است

130 تن پرتقال در انبارهای همدان مانده است

رئیس اتحادیه بارفروشان همدان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ تن پرتقال و حدود ۴۰ تن سیب درختی در انبار شرکت تعاونی مانده این درحالیست که باید شب عید دست مصرف‌کننده می‌رسید.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین قاسم‌لو با انتقاد از زمان توزیع میوه شب عید، تصریح کرد: میوه شب عید باید از ۲۵ اسفند توزیع می‌شد نه ۲۸ اسفند و از طرفی چهار روز بعد از عید قیمت پرتقال در همدان به ۲۰ هزار تومان هم رسید اما نفروختند.
قاسم‌لو با تأکید بر اینکه اتحادیه بارفروشان در این موضوع دخیل نیست، افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و قیمت سیب درختی بین ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان رسیده و بارها در انبار مانده است.
میوه شب عید توسط تعاون روستایی انبار شده است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان نیز با تأکید بر اینکه میوه‌های شب عید توسط عوامل توزیع یعنی تعاون روستایی خریداری و انبار شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: ۸۵ درصد از میوه شب عید همدان فروخته شد و مقدار کمی به منظور تنظیم بازار نگهداری شده بود.
رضا البرزی با بیان اینکه هیچ کدام از فروشندگان ما متضرر نشدند، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه نوبرانه‌ها وارد بازار شده، مردم بیشتر رغبت به خرید نوبرانه‌ها دارند و همین موضوع باعث کاهش قیمت سیب و پرتقال شده است.
وی با اشاره به اینکه مقدار میوه شب عید باقی مانده در انبارها خیلی زیاد نیست، افزود: این میزان میوه در راستای تنظیم بازار نگهداری شده بود که در حال حاضر نیز سالم بوده و وارد بازار می‌شود.
ورود نوبرانه‌ها به بازار و عدم تمایل مردم برای خرید پرتقال
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پرتقال بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و قیمت سیب قرمز بسیار پایین است، گفت: همچنین در حال حاضر قیمت صیفی‌جات بسیار مناسب بوده و نوبرانه‌ها طبق روال هر سال وارد بازار می‌شوند.
رئیس اتحادیه میوه وتره بار همدان درباره قیمت نوبرانه‌ها نیز ادامه داد: در اوایل توزیع مقداری قیمت بالایی دارند اما با افزایش میزان عرضه قیمت نیز کاهش می‌یابد.
وی از کاهش قیمت موز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به واردات انبوه موز به کشور قیمت این میوه کاهش یافته و در حال حاضر بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و این کاهش قیمت باعث شده سایر میوه‌ها نیز کاهش قیمتی داشته باشند.
البرزی با تأکید بر اینکه به تمامی فروشندگان میوه و تره‌بار آموزش های لازم در زمینه بیماری کرونا و پروتکل‌های بهداشتی داده شده است، درمورد بازار سرگذر و شلوغی آن یادآور شد: سرگذر یکی از بزرگترین تأمین کننده‌های میوه وتره‌بار شهر همدان است که در کنار این بازار پایانه اتوبوسرانی قرار دارد و مردم در آنجا از اتوبوس‌ها پیاده می‌شوند و صرفاً همه افرادی که از این محل عبور می‌کنند، خریدار نیستند.
مسلمی‌راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان نیز دراین باره گفت: متولی تأمین و توزیع میوه شب عید سازمان صمت بوده و اتحادیه‌های تعاون روستایی فقط مباشر خرید و تأمین میوه شب عید بودند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن