Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اراضی حریم دریاچه سد اکباتان رفع تصرف شد

اراضی حریم دریاچه سد اکباتان رفع تصرف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: هر گونه ساخت و ساز یا دخل و تصرف در بستر یا حریم رودخانه ممنوع است و متعرضین حریم یا بستر رودخانه به مراجع قانونی معرفی می شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، منصور ستوده درخصوص ساخت و ساز در مسیر رودخانه سد اکباتان و گسیل شدن فاضلاب این مناطق و ویلاها در سد اکباتان اظهار کرد: همه رودخانه ها یک بستر دارند و یک حریم، بستر کلا مربوط به وزارت نیرو و در اختیار دولت است.
وی با بیان اینکه هر گونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در بستر ممنوع است، افزود: از منتهی الیه بستر رودخانه به طرفین هم یک فاصله ای هست به اسم حریم رودخانه که هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه هم ممنوع است.
ستوده با اشاره به اینکه ممکن است ملک مردم در حریم رودخانه قرار گرفته باشد، عنوان کرد: در صورتی که ملک مردم در حریم رودخانه قرا گرفته و آن محوطه متعلق به شخص باشد باز هم مطالعات و بررسی هایی صورت می گیرد و حریم و بستر مشخص و علامت گذاری می شود و در حریم نیز حقوق ارتفاقی وزارت نیرو می بایست لحاظ و هیچگونه اعیانی در آن احداث نشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: در مکان هایی که مردم وارد حریم یا بستر رودخانه شوند و به نوعی تعرض کنند افراد شناسایی و از طریق ضابطین دادگستری و مامورین شرکت آب منطقه ای پیگیری و به مراجع قانونی معرفی می شوند تا حکم قلع و قمع یا خلع ید صادر شود.
ستوده با اشاره به ورود غیر قانونی فاضلاب به آب رودخانه ها در همدان گفت: ورود فاضلاب به رودخانه ها در همدان مشکلات زیادی به دنبال دارد، البته جلوگیری از آلودگی آب طبق قانون به عهده سازمان حفاظت و محیط زیست است و ما در این زمینه با محیط زیست تعامل داریم و با متخلفین طبق قانون برخورد می شود.
وی ادامه داد: اراضی تصرف شده از سوی متخلفان در بستر و حریم دریاچه سد اکباتان، اعاده به وضع سابق و در راستای اعمال برخورد با متصرفان غیر قانونی، حریم دریاچه سد اکباتان رفع تصرف شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن