Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پویش غدیر در همدان آغاز شد

پویش غدیر در همدان آغاز شد

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اهدا به نیازمندان این استان در قالب پویش «نذر غدیر» آغاز به کار کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی صلواتیان گفت: این نهاد پویش «نذر غدیر» را با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان و نصب پرچم بر سر در منازل و مغازه‌ها به‌مناسبت عید غدیر برگزار می‌کند.
وی، ترویج فرهنگ علوی و تعظیم شعائر مذهبی را از دیگر اهداف اجرای این طرح معرفی کرد و اظهار داشت: این پویش به‌صورت خودجوش و مردمی بوده و با عنوان ستاد مردمی غدیر استان همدان شکل گرفته است.
صلواتیان خاطرنشان کرد: اساس این پویش تکیه بر حدیثی از امام جعفر صادق(ع) است که می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر(ص) و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»
دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان ادامه داد: افرادی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند می‌توانند وجه نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۳۰۳۷۰۷۱۸۴ واریز و در این امر مشارکت کنند.

صلواتیان یادآور شد: همه باید پیام غدیر را درک کنند، بشناسند و با توجه به مسوولیت و توانایی خود به پیام های آن عمل کنند.
وی از پیش بینی نصب پرچم با مضمون حضرت علی(ع) بر سر در منازل و مغازه‌ها خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی پویش هر خانه یک پرچم،تحول چشمگیری برای زیبایی بصری این استان در روز عید غدیرخم فراهم کرده است.
دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با تاکید به اینکه در حال حاضر مدارس تعطیل است اما استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف بسیار حائز اهمیت خواهد بود عنوان کرد: برگزاری مسابقات خطبه غدیر، تئاتر و مسابقات ورزشی در این زمینه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
صلواتیان با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر در سال ۷۶ تاسیس شد و سال ۸۶  نمایندگی این بنیاد در استان شکل گرفت گفت: اقدامات چشمگیری در سال‌های اخیر در بنیاد استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مردمی غدیر خم باید حرکتی در مسیر نشان دادن شخصیت، جایگاه و وجه تمایز امیرالمومنین علی (ع) و غدیر در جهان اسلام و بشریت باشد.
دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان ابرازامیدواری کرد که غدیر نیز مانند عاشورا و اربعین به یک عظمت جهان اسلام تبدیل و امیرالمومنین علی (ع) نیز به واسطه غدیر به جهان اسلام معرفی شوند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن