Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش بینی صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری از همدان

پیش بینی صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری از همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از هدفگذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات برای سال جاری خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف اقتصادی تلاش می‌کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ظاهر پورمجاهد اظهار داشت: سال گذشته نیز همین میزان صادرات برنامه ریزی شده بود که با وجود محدودیتها و مشکلات فراوان برای فعالان اقتصادی استان بخش عمده ای از آن محقق شد. 
وی تحقق برنامه صادراتی امسال را نیازمند توسعه و تامین زیرساختهای مورد نیاز دانست و افزود: ارتباط مالی با کشورهای خارجی و تجارت بین المللی دو بال توسعه صادرات هستند که باید تقویت شود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط با خارج باید جزو سیاستهای کشور باشد و در این راستا می‌توان از شیوه های مختلف بهره برد و تا مراودات بهتری داشته باشیم.
پورمجاهد داشتن برنامه منظم را ضروری دانست و گفت: اگر خواهان برقراری ارتباط با کشورهای اوراسیا هستیم باید مراودات ما ساماندهی شود زیرا هر چقدر تولید کننده و صادر کنندگان مقتدر داشته باشیم باز هم نیازمند مسیرهای مناسب و هموار برای فعالیت هستند.
او با اشاره به اقداماتی در زمینه تقویت زیرساختهای صادراتی در استان گفت: در خصوص پایانه صادراتی، تشکلها، حمل و نقل و گمرک برنامه هایی در حال اجراست که به طور مرتب رصد می‌شود.
به گفته پورمجاهد یک میلیارد تومان یارانه صادراتی به استان همدان اختصاص یافت که به تازگی ۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و پایانه صادراتی که واجد شرایط بودند توانستند از آن بهره‌مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از روند افزایشی صادرات در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: امیدواریم در سال جاری فضای اقتصادی کشور و به تبع آن استان همدان بهتر شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن