Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مشکل بیمه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی همدان حل شد

مشکل بیمه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی همدان حل شد

بسیاری از مراکز رادیولوژی و سونوگرافی‌های همدان قرارداد خود را با بیمه تامین اجتماعی از سرگرفته‌اند و مشکل نپذیرفتن بیمه مردم همدان برطرف شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، از دو سال  گذشته به خاطر عدم پرداخت تعهدات تامین اجتماعی، قرارداد بسیاری از مراکز رادیولوژی با بیمه تامین اجتماعی به تعلیق درآمد و رادیولوژیست‌ها از پذیرش دفترچه‌های درمانی این سازمان خودداری می‌کردند. اما از ماه‌های اخیر این مشکل برطرف شده و مراکز تصویربرداری و تشخیصی قرارداد خود را تمدید کرده‌اند.
دکتر حسن عروتی موفق درباره وضعیت قرارداد رادیولوژیست‌ها با سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مدتی پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی به موقع نبود و متاثر از مشکلات سراسری با تاخیر انجام می‌شد، به همین دلیل پزشکان رادیولوژیست قراردادهای خود را لغو کرده بودند اما در حال حاضر پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود و مشکلی نداریم.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای انعقاد قرارداد مراکز رادیولوژی با بیمه وجود ندارد، گفت: ممکن است پزشکی نخواهد قراردادی با ما داشته باشد و ما در مقابل آن اهرم فشار نداریم هرچند می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که تسهیلاتی ارائه شود و افرادی قراردادهایی منعقد کنند.
عروتی موفق از اجرای نسخه نویسی الکترونیکی خبر داد وتصریح کرد: 98 درصد از پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی طرح تشویقی در نظر گرفته است، اظهار داشت: پزشکانی که نسخه الکترونیکی می‌نویسند تا قبل از ساعت 12 شب 90 درصد تعرفه خود را دریافت می‌کنند.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: در بخش داروخانه‌ها نیز 30 درصد تعرفه طبق درخواست خود آن‌ها پایان هر ماه پرداخت شده و مابقی نیز با بررسی لازم انجام می‌شود.
50 تخت در بیمارستان آتیه برای بیماران کرونایی اختصاص یافت
عروتی موفق از اختصاص 50 تخت برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان آتیه همدان خبر داد و اظهار داشت: 90 تخت هم برای بسستری بیماران کرونایی در بیمارستان غرضی ملایر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در پیک چهارم کرونا 130 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان غرضی ملایر و 138 بیمار نیز در بیمارستان آتیه بستری شدند.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان از ارائه خدمات سرپایی به بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در درمانگاه‌های تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از زمان اپیدمی کرونا تاکنون بیش از 6 هزار و 500 بیمار با علائم تنفسی از مجموعه تامین اجتماعی خدمات دریافت کردند.
عروتی موفق با اشاره به اینکه با وجود همه سختی‌ها در ایام بیماری کرونا کوچکترین مشکلی برای تهیه دارو و تجهیزات به ویژه کپسول اکسیژن در درمان بیماران وجود نداشت تصریح کرد: در بیمارستان آتیه سه دستگاه اکسیژن‌ساز و در بیمارستان غرضی ملایر دو دستگاه فعال بودند.
وی با بیان اینکه 832 هزار مورد ویزیت عمومی در مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان انجام شده است، گفت:  164 هزار مورد ویزیت پزشک متخصص و 20 هزار مورد هم ویزیت دندانپزشکی در سال گذشته انجام شده است.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته  7 هزار و 700 مورد ام آر آی و 24 هزار مورد سی تی اسکن انجام شده است، اظهار داشت: آمار انجام سی تی اسکن در سال گذشته نسبت به سال 98، 344 درصد رشد داشته است.
عروتی موفق با بیان اینکه مهمترین امتیاز یک بیمارستان اعتباربخشی آن است، افزود:  در طول سال‌های گذشته هر دو بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در استان، جزء بیمارستان‌های درجه یک محسوب شده است.
وی با اشاره به اینکه دفتر پرستاری بیمارستان آتیه و غرضی ملایر چند سالی است که رتبه برتری کشوری را دارند گفت:‌ بین 70 بیمارستان تامین اجتماعی سطح کشور بیمارستان آتیه رتبه اول و غرضی نیز رتبه برتر را داشته که این باعث افتخار است.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیمارستان آتیه در خصوص زایمان طبیعی طبق آخرین سالنامه وزارت بهداشت با وجود اینکه بیمارستان  تخصصی زنان نیست رتبه اول سطح استان را کسب کرده است اظهار داشت:‌ این رتبه در بین 70 بیمارستان سطح سازمان سوم بوده است.
عروتی‌موفق از وجود پزشک مقیم زنان در بیمارستان آتیه خبر داد و افزود: سعی شده خدمات مناسب و درخور به مادران ارائه شود و به همین دلیل استقبال خوبی نیز از سوی آن‌ها وجود دارد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن