Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هنوز قیمت نان در همدان گران نشده است

هنوز قیمت نان در همدان گران نشده است

رئیس  بازرسی اتاق اصناف استان ‌همدان از ممنوعیت افزایش قیمت‌ نان توسط نانوایی‌های استان خبر داد و گفت: هرگونه افزایش قیمت نان در استان تخلف بوده و مصوبه افزایش قیمت نان هنوز برای استان همدان اعمال نشده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مصطفی باقری با اشاره به برخورد با واحدهای متخلف، تصریح کرد: گشت‌های نظارتی صبح و بعد از ظهر در سطح شهر صورت گرفته و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.
وی با درخواست کمک از مردم برای شناسایی واحدهای متخلف، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ واحد نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت تماس گرفته یا با ارسال پیامک به سامانه پیامکی بازرسی اتاق اصناف به شماره ۱۰۰۰۱۲۷ گزارش دهند.
وی درباره افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت نان ،افزود: ترجیح می‌دهم به جای افزایش قیمت‌نان، اصلاح قیمت نان را به کار ببرم و با توجه به اینکه اصلاح قیمت نان دیر به دیر صورت می‌گیرد هرچند وقت یک بار شاهد افزایش‌های چند درصدی هستیم.
باقری با اشاره به اینکه اصلاح قیمت نان باید همیشه صورت بگیرد،گفت: با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد هرساله هزینه‌های کارگر، خمیر مایه، اجاره واحد صنفی و سایر هزینه‌ها افزایش یافته و اصلاح قیمت نان باید صورت بگیرد تا نانوایی‌ها بتوانند تمام این هزینه‌ها به علاوه معیشت خود را تأمین کنند.
رئیس بازرسی اتقاق اصناف استان همدان با تاکید براینکه اصلاح قیمت نان باید در بازه‌های کوتاه مدت انجام شود تا دیگر در دراز مدت به طور ناگهانی شاهد اصلاح قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی نباشیم،خاطر نشان کرد: طبق اصول اقتصاد اصلاح قیمت باید به صورت جزئی و در بازه‌های کوتا مدت صورت گیرد اما به احتمال سیاست‌های حکومتی به این بحث توجه دارد که اصلاح قیمت جزئی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ممکن است بر روی قیمت سایر کالاهای اساسی نیز تاثیر بگذارد به همین دلیل در دراز مدت شاهد اصلاح قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی هستیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید به این موضوع توجه کرد که هرچه قیمت نان معقول‌تر و منطقی‌تر باشد به طور قطع شاهد تخلف‌های نانوایی‌ها مانند عرضه خارج از شبکه و تعطیلی‌های خارج از ساعت کاری نخواهیم بود./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن