Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی احداث یک میلیون و ۵۶۰ هزار متر مربع پروژه مسکونی در همدان

احداث یک میلیون و ۵۶۰ هزار متر مربع پروژه مسکونی در همدان

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان از احداث یک میلیون و ۵۶۰ هزار مترمربع پروژه مسکونی در این استان خبرداد و گفت: خوشبختانه میزان ساخت‌و ساز در سطح استان بسیار بالا بوده و پروانه‌های ساخت زیادی در سال گذشته اخذ شده است اما با توجه به راکد بودن بازار و کاهش قدرت خرید مردم با مشکل فروش واحدهای احداث شده مواجه شده‌ایم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد صادق پارسامهر با تأکید بر افزاش قمیت مصالح ساختمانی، تصریح کرد: قیمت مصالح ساختمانی به شدت افزایش یافته و این امر موجب شده قیمت تمام شده پروژه افزایش یافته و در نهایت به ضرر مصرف‌کننده تمام شود.
وی از ایجاد ۲۴هزار شغل توسط این انجمن خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته به ازای هر ۶۵ مترمربع پروژه ساختمانی در حال احداث، برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود.
رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان با اشاره به وضعیت پروژه‌های ساختمانی در سطح استان، اظهار کرد: انجمن انبوه‌سازان استان همدان از سال ۸۱ تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر همکاران ما در سطح استان به مساحت یک میلیون و ۵۶۰هزار مترمربع پروژه در دست احداث دارند.
پارسامهر به کمبود سیمان اشاره کرد و گفت: طبق طرحی که درحال حاضر در دست اجراست به هر فرد با ارائه کارت ملی  ۲۰ کیسه سیمان تعلق گرفته که خود این سیستم راه تقلب را برای افرد سودجو باز می‌کند بدین صورت که هر فرد سهم سیمان خود را در بازار آزاد به‌فروش رسانده و پیمانکاران باید با قیمتی بالا این سیمان را تهیه کنند.
وی در ادامه افزود: باید سیستم توزیع سیمان به گونه‌ای باشد که یک سهمیه مشخص در اختیار افراد دارای پروانه ساخت‌وساز تعلق بگیرد که در این راستا گفت‌و گوهایی با استاندار صورت گرفته است.
رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان به فرآیند اخذ پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: فرآیند اخذ پروانه ساخت بسیار پیچیده و طولانی بوده و از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود که تا حد امکان این فرآیند را کوتاه کنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن