Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آموزش مجازی تولیدکنندگان کیف و کفش را ورشکسته کرد

آموزش مجازی تولیدکنندگان کیف و کفش را ورشکسته کرد

رئیس اتحادیه کیف‌و‌کفش همدان گفت: بلاتکلیفی در بازگشایی مدارس و مجازی شدن کلاس‌ها سبب کاهش فروش و ورشکستگی تولیدکنندگان کیف‌و‌کفش همدان شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب بروز خسارات مالی در بسیاری از اصناف شده است. مجازی شدن مدارس و کلاس‌های آموزشی سبب کاهش تقاضا در زمینه خرید لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک دانش‌آموزان شده که این امر معیشت و کسب‌و‌کار تولیدکنندگان و واحدهای صنفی را تحت تاثیر قرار داده است.در حالی که 10 روز بیشتر به فصل بازگشایی مدارس باقی نمانده، بازار فروش لوازم مدرسه بسیار بی‌رونق و کساد دیده می‌شود.

با توجه به اینکه در سال گذشته بسیاری از کالاهای سفارشی واحدها در انبارها  دپو شده و به فروش نرفته است، امسال هم فروشندگان در بلاتکلیفی بازگشایی حضوری مدارس معطل مانده و نمیدانند که سفارش اجناس جدید برایشان به صرفه است یا خیر.
احمد گازرانی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان در گفت‎و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: متاسفانه از زمان شروع اپیدمی کرونا تاکنون برخی از رسته‌های صنفی که وابسته به آموزش و مدارس بودند خسارات مالی زیادی متحمل شده و به ورشکستگی کشیده شدند.
وی تصریح کرد: صنف لوازم التحریر، البسه مدارس، کیف و کفش مدارس و کتاب‌فروشی‌ها جزء اصنافی است که به شدت آسیب دیدند و هیچگونه حمایتی هم از آن‌ها نشده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه سال گذشته بسیاری از اجناس خریداری شده مربوط به فصل مدارس در انبارها دپو شد، عنوان کرد: وقتی کالاها به مدت یک سال در انبار می‌ماند کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.
گازرانی افزود: اجناس تولیدی دارای تاریخ مصرف بوده و وقتی مدتی از آن بگذرد کیفیت چسب‌های مصرفی در کیف و کفش کاهش می‌یابد.
وی گفت: با توجه به اینکه در یک سال ونیم گذشته خسارات زیادی به پیکر اصناف همدان وارد شده اما تا امروز هیچ‌گونه سرکشی و حمایتی از صنوف آسیب دیده به عمل نیامده است.
رئیس اتحادیه کیف‌و‌کفش همدان با تاکید بر اینکه قیمت مواد اولیه و تولید اجناس نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته، تصریح کرد: اما با این حال همکاران ما مقدار سود خود را کمتر از حد واقعی رسانده‌ و در برخی موارد به جای 30 درصد سود 5 درصد و حتی کمتر دریافت می‌کنند.
گازرانی با بیان اینکه اداره مالیات و شرکت‌های خدماتی مانند آب، گاز و برق با ما همکاری نمی‌کنند، اظهار داشت: از دولت جدید تقاضا داریم ضمن حمایت از اصناف، صنوف آسیب دیده را شامل بخشودگی مالیات کند.
وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنف لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش به خاطر عدم توانایی به تعهدات خود مجبور به تعطیلی واحد خود شدند، تصریح کرد: وقتی اوضاع بازار راکد و بدون تقاضا باشد بدون شک واحدها ورشکست می‌شوند.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه بازاریان از گذشته تاکنون در خط مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی بودند، اظهار داشت: پس اکنون که کسبه دچار مشکل هستند نیازمند همکاری مسئولان استانی و دولت هستیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن