Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدانی‌ها اسراف‌گران آب را به ۱۲۲ معرفی کنند

همدانی‌ها اسراف‌گران آب را به ۱۲۲ معرفی کنند

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از جمع آوری کنتور مشترکین بد مصرف خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: برخی مشترکین نسبت به هدر رفت آب احساس مسئولیت نداشته و این افراد بعد از دادن تذکر و ادامه روند بی مسئولیتی آنها کنتورشان جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: مشترکین بد مصرف شامل افرادی می‌شود که آب شرب را برای مصارف غیر خوراکی استفاده می‌کنند که گاهاً اقدام به شستشوی خودرو می‌کنند و نسبت به هدر رفت آب بی توجهی می‌کنند و یا اقدام به شست شوی کوچه  می کنند که شهروندان در صورت مشاهده چنین صحنه‌هایی باید موضوع را به اداره آب و فاضلاب اطلاع دهند.
نیکداد با بیان اینکه  نگهداری از منابع آبی مشارکت همگانی را می‌طلبد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هدر رفت آب و بی توجهی همسایگان باید موضوع را به ۱۲۲ اطلاع دهند که اکیپ های مورد نظر برای تذکر و جمع آوری هدر رفت آب اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: نگهداری از منابع آب وظیفه همگانی بوده تا بتوانیم از این شرایط فارغ شویم و بهترین راه برخورد با مشاهده صحنه هدر رفت آب در مرحله اول تذکر با خوشرویی بوده و اگر با برخورد تهاجمی فرد بد مصرف مواجه شدند، بهتراست موضوع را به ۱۲۲ اطلاع دهند.
نیکداد یادآور شد: برخی مشتریان بد مصرف که کنتور آنها جمع‌آوری شد و آب آنها نیز قطع شد،  بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت با مشکل قطعی آب مواجه شدند که این نوع جریمه بهترین تنبیه برای مشتریان بد مصرف بوده که به مدت دو تا سه روز باید پیگیری مجدد برای وصل شدن آب شرب داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده باید این میزان آب را نگهداری کنیم، گفت: امیدواریم ماه‌های آینده شاهد بارش بارندگی‌ها  و تأمین آب شرب  برای شهروندان باشیم.
وی ادامه داد: وضعیت تأمین آب شرب در حال حاضر مطلوب نیست و مجبور به کاهش فشار آب از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح هستیم که شهروندان باید همراهی لازم را داشته باشند.
معاون توسعه آب همدان تصریح کرد: متولی چاه‌های خانگی مجموعه آب منطقه‌ای استان بوده و این مجموعه به چاه‌های خانگی و کشاورزی اشراف دارند.
وی گفت: اگر هدر رفت آب ادامه داشته باشد و مردم در این خصوص کوتاهی داشته باشند، در آینده شرایط سختی را خواهیم داشت./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن