Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۱۵۶ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

افزایش ۱۵۶ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

مدیرکل پست استان همدان از افزایش ۱۵۶ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد امیدی در نشست خبری به مناسبت هفته پست، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد که ۳۸ واحد معادل ۷ درصد دولتی و ۴۸۷ واحد معادل ۹۳ درصد خصوصی‌ است.
امیدی با بیان اینکه ۳۲۶ واحد معادل ۶۱ درصد روستایی، ۲۰۹ واحد معادل ۳۹ درصد شهری است،تصریح کرد: به ازای هر سه هزار و ۲۵۰ نفر و به ازای هر ۳۷ کیلومتر، یک واحد پستی در استان همدان وجود دارد.
مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه مجموع افراد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با پست استان کار می‌کنند ۷۲۳ نفر هستند که فقط ۱۸۶ نفر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۳۸ هزار و ۸۹۷ فقره ترافیک از استان صادر و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۸ ترافیک وارد استان شده که نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است.
امیدی در رابطه با ترافیک خارج از کشور استان، مطرح کرد: ترافیک خارجی استان ۸۸۳ مورد بوده که ۳۵ درصد  نسبت به سال گذشته، رشد داشته و امسال  ترافیک صادره از وارده پیشی گرفته است.
وی با اشاره به رشد فروشگاه اینترنتی در سال‌جاری نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی استان نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد رشد داشتند و ما در حال حاضر ۱۷۴ فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان داریم که عمده محصولات صادراتی آن‌ها شامل پوشاک است.
مدیرکل پست استان همدان، با بیان اینکه همدان هاب غرب و شمالغرب کشور است، گفت: این مسئله باعث افزایش سرعت ارسال مرسولات شده و ما می‌توانیم به صورت مستقیم مرسولات را به هاب مستی دیگر انتقال دهیم.
امیدی مطرح کرد: پست به عنوان قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در کل دنیاست. نقش پست در جامعه متناسب با نیاز مردم دائم در حال تغییر و تحول بوده است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین نقش پست، نقش در تجارت الکترونیک است و به عنوان یک مکمل در بازار تجارت الکترونیک فعالیت دارد.اگر حلقه پست در بحث تجارت الکترونیک نباشد، توسعه بازار دیجیتال معنا ندارد و اگر نقصی در ارائه خدمات پست صورت بگیرد،  تجارت الکترونیک نیز دچار مشکل خواهد شد.
مدیرکل پست استان همدان با تأکید براینکه شبکه توزیع دچار تغییر و تحول اساسی شده و ما دیگر پاکت توزیع نمی‌کنیم و به سمت بسته و امانت رفتیم، تصریح کرد: اگر پست دچار اخلال شود کالاهایی که در شبکه مجازی رد و بدل می‌شود به مشکل خواهد خورد.
وی با بیان اینکه پست در حال راه‌اندازی شبکه روستابازار است، گفت: به دنبال این هستیم تا روستاهایی که تولید دارند شناسایی و محصولات آن‌ها را بارگزاری کنیم تا در تمامی کشور بتوانند محصولات خود را بفروشند. 
مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه پست همچنان در مبادلات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بوده و نقش آن تغییر شکل پیدا کرده‌ است در رابطه با شکایات از شرکت پست، مطرح کرد: در صورت بروز خطا تا ۴۸ ساعت باید غرامت پرداخت کنیم و در سال جاری ۳۹ مورد جبران خسارت داشتیم.
وی با اشاره به افزایش حجم کالاهای صادراتی تویسرکان از اواخر شهریورماه تا اواخر آذرماه، توضیح داد: حجم ترافیک تویسرکان در این بازه زمانی به دلیل صادرات گردو افزایش پیدا کرده و بیش از سه برابر می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن