Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازار کساد فروش لباس زمستانه در همدان

بازار کساد فروش لباس زمستانه در همدان

رییس اتحادیه پوشاک همدان گفت: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و نبودن سرما و از طرفی کرونا مردم همدان از خرید لباس زمستانی استقبالی نکردند، به همین علت بازار فروش لباس زمستانه بویژه لباس مردانه  پوشاک فروشی‌های همدان کساد و بی رونق است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت ناصری افزود: در حال حاضر بیشتر واحدهای پوشاک در سطح همدان آرام آرام به سمت حراج پوشاک‌های زمستانی خود روی آورده و همه کارهای خود را برای حراج گذاشته‌اند که سرمایه‌هایشان با این اقدام بازگردد.
وی خاطرنشان کرد: از هجدهم دی به مدت یک ماه مجوز لازم به واحدهای پوشاک فروشی برای اطلاع رسانی حراج اجناس پوشاک خود داده شده تا به این ترتیب بتوانند اجناس را به صورت حراج به  فروش برسانند.
ناصری در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۶۰۰ واحد دارای پروانه پوشاک شامل پوشاک بچه‌گانه، مردانه، زنانه، مانتو فروشی و... در سطح شهرستان همدان خاطر نشان کرد: واحدهای پوشاک در بحث  شیوع کرونا اولین صنفی بودند که به دلیل تعطیلی‌های مکرر، تعطیلی مراسم‌های جشن و عروسی و میهمانی‌ها دچار ضرر بالایی شدند و به تبع تعطیلی‌ها، خرید پوشاک نیز با کاهش بسیار زیادی توسط خانواده‌ها مواجه شد و این امر ضرر بالایی به واحدهای صنفی پوشاک سطح استان همدان و کشور وارد کرد.
وی با بیان اینکه ۹۵درصد واحدهای صنفی پوشاک در سطح شهرستان همدان به دلیل شیوع کرونا دچار ضرر بالایی شدند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰واحد صنفی پوشاک شهرستان همدان به دلیل کرونا به ناچار تعطیل و اقدام به تغییر شغل خود کرده‌اند.
ناصری با بیان اینکه به صورت میانگین در هر واحد صنفی پوشاک شهرستان همدان چهار نفر اشتغال دارند، یاد آور شد: اکثر فعالان صنف پوشاک پیش از این بیشتر از طریق چک و به صورت اعتباری اقدام به خرید و تهیه اقلام مورد نیاز واحد خود از تهران و یا استان‌های دیگر می‌کردند که در حال حاضر به دلیل‌ تورم بحث اعتباری برداشته شده و دیگر این امر را قبول نمی‌کنند ضمن اینکه پیش از این بسیاری از کسبه پوشاک به راحتی می‌توانستند به این شغل وارد شوند اما در حال حاضر صنف ما به سرمایه زیادی نیاز دارد.
وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده کرونایی به واحدهای صنفی پوشاک گفت: متاسفانه این تسهیلات به دلیل تورم های موجود، پایین بودن سقف تسهیلات و  ضرر ناشی از کرونا تاثیری در برطرف کردن آسیب‌های وارده ناشی از کرونا به این واحدها نداشت./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن