Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش سرعت در آبرسانی به همدان

افزایش سرعت در آبرسانی به همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با افزایش ماشین‌آلات و کارگاه‌های اجرایی از سوی پیمانکار روند اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان سرعت می یابد.

 

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد ضروری در حاشیه بازدید از سد تالوار و پروژه انتقال آب این سد به همدان که با حضور معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استان همدان انجام شد، به خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت های استاندار، اتحاد همه مسئولان و همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به عنوان پیمانکار پروژه، امیدواریم طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار به زودی به مرحله بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۶ آغاز شد اما به دلیل برخی مشکلات و مسائل مالی به نتیجه نرسیده بود که با همت وزارت نیرو و دولت سیزدهم اجرای هرچه سریع تر این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

ضروری تصریح کرد: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این پروژه بود که با پیگیری ها و دستور وزیر رفع شده و در روزهای آینده بخش زیادی از محموله مورد نیاز به پروژه تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات انتقال، فرایند پیچیده و به طور کامل فنی است، افزود: سد تالوار وضعیت آبی خوبی دارد و اکنون با داشتن ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب، شرایط مناسبی در راستان تامین آب منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: مراحل ساخت ایستگاه پمپاژ شماره سه این طرح به اتمام رسیده و ایستگاه های شماره یک و ۲ نیز در مرحله ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: در رابطه با تامین پمپ‌های مورد نیاز قرارداد چهار ماهه منعقد شده بود که با پیگیری صورت گرفته و دستور وزیر عملیات خرید و نصب نیز شتاب گرفت و قرارداد خرید و نصب سوله‌های مورد نیاز هم تنظیم شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه های پمپاژ و حفاری و انتقال اکیپ‌ها مشغول کار هستند و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با توان و امکانات خود فعال است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن