Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ساعت کاری نانوایی‌ها افزایش یافت

ساعت کاری نانوایی‌ها افزایش یافت

استاندار همدان گفت: سهمیه آرد و ساعت کار نانوایی ها در مناطقی از استان که شاهد تشکیل صفوف طولانی مردم برای تهیه نان بودیم، افزایش یافته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد افزود: برخی نانوایی ها با توجه به نازل بودن قیمت آرد تحویلی نسبت به بازار آزاد، اقدام به پخت نکردن بخشی از آردهای یارانه ای می کردند که این رویه موجب تشکیل صفوف طولانی در برخی محله ها برای خرید نان شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین نظارت و کنترل بر روی نانوایی ها و نحوه استفاده از آرد یارانه ای در استان همدان افزایش یافت و در محله هایی که صفوف نانوایی شلوغ بود ساعت کار پخت و سهمیه آرد بیشتر شد.

استاندار همدان اظهار داشت: همچنین برای رفع این مشکل تصمیم به ارائه آرد به مجتمع های نانوایی برای فعالیت شبانه روزی آنها گرفته شد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: اجازه نمی دهیم برخی افراد با سودجویی مردم را در تامین قوت غالب با مشکل مواجه کنند بنابراین برخورد با افراد خاطی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای کاهش التهاب و صفوف تشکیل شده در نانوایی ها مقرر شد در صورت نیاز از دستگاه های پخت نان سیار متعلق به نیروهای نظامی نیز بهره گرفته شود تصریح کرد: دستگاه های پخت نان سیار نیروهای نظامی در صورت نیاز در محله های پر جمعیت مستقر می شوند تا به مرور خریدهای هیجانی و مقطعی فروکش کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با فعال شدن سامانه خرید کارتی نان، به طور حتم از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شده و انگیزه و زمینه تخلف از سوی نانوایان حذف می شود.

به گفته وی با فعال شدن خرید کارتی نان، نانوا به علت دریافت آرد با قیمت صنف و صنعتی، در صورت تحویل نان به مردم یارانه دریافت می کند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: هم اینک به علت تحویل آرد با قیمت یارانه ای و ارزان و اختلاف بسیار بالای قیمت آن با آرد آزاد، شماری از نانوایی ها تخلف هایی انجام می دهند که تیم های گشتی برای نظارت بر آرد و کیفیت نان نانوایی ها افزایش یافته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن