Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آبرسانی با تانکر در ۵۰ روستای همدان

آبرسانی با تانکر در ۵۰ روستای همدان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۵۰ روستای دارای تنش آبی همدان به صورت ثابت با تانکر آبرسانی می‌شود و ۳۵ روستا آبرسانی موردی با تانکر دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه کاهش بارندگی علاوه بر شهرها در روستاها نیز تنش آبی را منجر شده است اظهار کرد: در سال آبی جاری، روند بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته در کل کشور با کاهش چشمگیری مواجه بوده و متأسفانه شهر همدان از نظر افت بارش‌ها جزو پنج شهر کم بارش کشور گزارش شده است.

وی در خصوص روستاهای دارای تنش آبی عنوان کرد: در استان همدان ۵۰ روستای دارای تنش آبی هستند که به صورت ثابت با تانکر آبرسانی می‌شود و  شناسایی شده و حدود ۳۵ روستا آبرسانی موردی با تانکر دارند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان فامنین، ملایر و همدان دارای بیشترین روستاهای پرتنش آبی هستند گفت: این روستاها منابع آبی ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به تک تک روستاها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در قالب جهاد آبرسانی خط انتقال، مخزن و منبع آبی پیش‌بینی شده است تا خیلی از این روستاها در این پروژه جای گیرند.

نیکداد یادآور شد: هنوز تعداد روستاهای با آبرسانی تانکر اضافه نشده است و امیدواریم افزایش هم نداشته باشد اما شهروندان با صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب می‌توانند کمک‌رسان بهره‌مندی از آب در شهر و روستا باشند./فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن