Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی فعالیت ۸ نیروگاه خورشیدی در همدان

فعالیت ۸ نیروگاه خورشیدی در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: هشت نیروگاه خورشیدی فعال در استان مشغول به فعالیت هستند و در بحث انرژی‌های نو بنا به دستور استاندار به دنبال توسعه خواهیم بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی سهرابی‌بیدار در راستای اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف و گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱، ضمن اشاره به اینکه غالب استفاده کنندگان از انرژی برق ویژه در بخش‌های خانگی هیچ مشکلی در مباحث قطعی برق نداشتند، اظهار کرد: تمام شرایط برای آرامش‌خاطر منازل مسکونی صورت گرفته است و پیگیری‌های اساسی وزارت نیرو باعث شده در تلاش باشیم این تابستان را که پیک‌بار جدی مصرف برق است را به سلامت بگذرانیم؛ شدت روشنایی در شب در معابر عمومی تا زمانی که به مصرف برق ما آسیب نزند در حالت عادی باقی خواهد ماند.

وی افزود: طول شبکه‌های برق همدان که لازم به تعمیر و پایش لحظه‌ای دارد، بیش از ۱۹ هزار کیلومتر است و ۱۸ هزار طول برق ترانس و ایستگاه‌های برق داریم که برق ۲۰ هزار وولت را تبدیل به برق مصرف خانگی می‌کند.

سهرابی‌بیدار تصریح کرد: تعداد مشترکین خانگی ما ۶۳۰ هزار است و بخش اداری، کشاورزی و صنعت به ترتیب ۳۵ هزار، ۱۸ هزار و ۶۰۰۰ مشترک دارد و بقیه مصارف مربوط به بخش "سایر" یا همان "تجاری" است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: مصرف صنعتی استان همدان ۱۰ درصد نیست و با توجه قرار دادن تمام جوانب به ۳۰ درصد می‌رسد، مصرف بخش کشاورزی هم ۳۷ درصد است.

وی بیان کرد: ۹۰.۴ درصد از مردم استان زیر حد الگوی مصرف(یعنی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان) برق مصرف می‌کنند و این نشان می‌دهد غالب مردم به خوبی از این موضوعات آگاه‌اند و کمتر از ۱۰ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند؛ مردم از "نرم افزار تلفن همراه برق من" برای ارتباطات با عوامل اداره برق استفاده کنند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه مشوق‌هایی از سوی اداره برق برای رعایت الگوی مصرف تدوین شده است، تأکید کرد: امیدواریم مردم در این زمینه بیش‌ازپیش همانند همیشه همراهی کنند، با بخش‌های صنعتی، کشاورزی و ... نیز تفاهماتی نوشته شده و مشوق‌هایی برای آنها در صورت رعایت حد الگوی مصرفی تعیین شده درنظر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ۲۴۸۸ ماینر در سال جاری شناسایی شده و با سودجویان در این زمینه مقابله شده و هم‌چنین ۴۶۰۰ مورد برق غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

وی در پایان گفت: هشت نیروگاه خورشیدی فعال در استان مشغول به فعالیت هستند و در بحث انرژی‌های نو بنا به دستور استاندار به دنبال توسعه خواهیم بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن