Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برخورداری ۹۹ درصد روستاهای استان همدان از راه‌های ارتباطی

برخورداری ۹۹ درصد روستاهای استان همدان از راه‌های ارتباطی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور بیان کرد: ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان همدان با ۹۹ درصد از نُرم کشور که ۸۲ درصد بوده بالاتر است.

به گزارش "همدان نیوز"، خداداد مقبلی پیش از ظهر پنجشنبه ششم مرداد ماه همزمان با سفر هیات دولت به استان با بازدید از مرکز راهدارخانه گردنه اسدآباد (رسول آباد) در جمع راهداران استان عنوان کرد: حوزه مسئولیت راهداری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه یک‌ اشتباه در حوزه ایمن‌سازی و .... ممکن است علاوه بر از دست‌ رفتن اموال فرد جان آنها نیز به خطر بیافتد. ‌

وی ادامه داد: هرگونه توسعه ‌و فعالیتی در  هر حوزه‌ای اعم از اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و...  نیازمند توسعه زیر ساخت‌های  راه وحمل و نقل است تا بتواند آن فعالیت آغاز شود زیرا در عصر حاضر زندگی بدون حمل و نقل‌ امکان‌پذیر نیست در واقع از ابتدای پیداش بشر نیز  زندگی وی وابسته‌ به مسئله حمل ونقل بوده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور اظهار کرد: همدان بعنوان حلقه واصل و چهارراه ارتباطی مرکز کشور به استان‌های غرب و جنوب غربی است و به همین دلیل از اهمیت زیادی برای وزرات راه و شهرسازی برخوردار است که با همین نگاه اقدامات خوبی در حوزه راه‌سازی و راهداری صورت گرفته است.

مقبلی ادامه داد: آزاد راه همدان-تهران یکی از همین اقدامات مهمی و موثری است که دولت‌ها با نگاه توسعه‌ای ایجاد کرده و ایمنی تردد و تسریع در حمل و نقل جاده‌ای را برای کابران ما فراهم کرده است و سالهاست مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی اقدامات صورت گرفته در همدان با ۳۵۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: البته این اقدامات کافی نیست و با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راه‌ها در  سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه راهگشا خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با ابراز اینکه ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان همدان با ۹۹ درصد از نرم کشور که ۸۲ درصد است بالاتر بوده، ابراز کرد: روستاها مولد تولید هستند و باید زیرساخت‌های برای اینکه تولیدات خود را به راحتی به بازار مصرف برسانند فراهم شود.

مقبلی وضعیت استان همدان را در حوزه ساخت راه‌های ارتباطی را بالاتر از نُرم کشوری دانست و افزود: آن چیزی که امروز در استان همدان نیاز است عمدتا در راستای تامین اعتبارات مناسب در جهت روکش آسفالت، حفظ و ارتقا ضریب ایمنی شبکه‌ موجود، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشداری است تا کاربر بتواند به راحتی و ایمنی در شبکه ارتباطی حرکت کند.

وی بیان کرد: از ۱۵۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی سراسر کشور ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی اختصاص داده شده که برای ایمنی و نگهداری این راه‌ها سالیانه مبلغی افزون بر ۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم همچنین  ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنی‌سازی است که سالیانه بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در خاتمه عنوان کرد: راه و شریان های ارتباطی ما به عنوان موتور محرک و فعالیت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و بنابراین هرچقدر ما بتوانیم از نظر ایمنی و تردد سطح سرویس مناسبی فراهم کنیم اقدامی در حوزه اقتصادی کشور انجام داده‌ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن