Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تأمین برق با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروگاه های کشور

تأمین برق با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروگاه های کشور

وزیر نیرو تامین برق پایدار طی ماه‌های گذشته را حماسه و اقدامی جهادی دانست و گفت: امسال کارکنان صنعت برق کشور به منظور تامین برق پایدار و رضایتمندی مردم تلاش بسیار داشتند و با اقدامی جهادی حماسه آفریدند.

به گزارش "همدان نیوز"، علی اکبر محرابیان که امروز همزمان با سفر رئیس جمهور به استان همدان به شهرستان فامنین سفر کرده در جمع خبرنگاران در ارزیابی سفر خود به این استان اظهار کرد: در دیدارهای مردمی و چهره به چهره صورت گرفته برخی مردم به نمایندگی از مردم منطقه نقطه نظرات، مشکلات، انتظارت و مطالبات خود را بیان کردند که اقدامات لازم به منظور رفع آنها در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو به بازدیدهای صورت گرفته از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌ تمام و در دست اقدام صنعت ‌آب و برق و مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی درشهرستان فامنین اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان پروژه‌های خوبی در دست اقدام است که امیدواریم هرچه زودتر در راستای خدمت هرچه بیشتر به مردم به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی تامین برق پایدار طی ماه‌های گذشته را حماسه و اقدامی جهادی دانست و تاکید کرد: امسال کارکنان صنعت برق کشور به منظور تامین برق پایدار و رضایتمندی مردم تلاش بسیار داشتند و با اقدامی جهادی حماسه آفریدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محرابیان با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های حرارتی از وجود ۱۳۹ نیروگاه حرارتی در کشور خبر داد و بیان کرد: در کنار این نیروگاه‌های حرارتی تعدادی نیروگاه تجدیدپذیر وجو دارد که کارکنان این نیروگاه‌ها امسال جهادی عمل کردند تا نیروگاه‌های کشور بتوانند با حداکثر ظرفیت، برق کامل و لازم را برای شبکه تامین کنند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی با تحسین اقدامات صورت گرفته به منظور تامین برق پایدار اضافه کرد: کارکنان صنعت برق در تعمیرات نیروگاه‌ها که به علت فنی نیاز به تعمیرات اضطراری داشتند در حداقل زمان و در شرایط سخت آب و هوایی و شرایط سخت محیطی با تلاش و فعالیت خود توانستد نیروگاه‌ها را وارد مدار کنند.

وزیر نیرو با اشاره به بازدید صورت گرفته از نیروگاه شهید مفتح، این نیروگاه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:  نیروگاه شهید مفتح از نیروگاه‌های خوب و اثرگذار کشور است.

وی به پروژه انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح اشاره و بیان کرد: مشکلات این نیروگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است چراکه در سال‌های گذشته همواره یکی از معضلات و مشکلات استان همدان نیروگاه شهید مفتح بابت مصرف فراوان آب چاه بود که امروز این مشکل برطرف شده و طرح فاضلاب به خوبی اجرا شده است.

محرابیان اجرای خط انتقال پساب به عنوان آب مصرفی این ‌نیروگاه‌، را اقدامی موثر در راستای جلوگیری از مصرف آب سطحی و چاه‌ها دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته تاثیر بسیار خوبی در راستای مدیریت منابع آب کشور دارد، به طوری که با انتقال پساب بهداشتی شهر همدان به جای آب چاه،  این آب‌های سطحی و چاه‌ها در اختیار مردم و برای مصرف کشاورزی و شرب قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در نظر داریم مصرف همین پساب را هم کاهش دهیم.

وی با اشاره به احداث برج در نیروگاه شهید مفتح و تاثیر آن در صرفه جویی در مصرف آب یادآور شد: پیش بینی شده دو برج در نیروگاه احداث شود که یک برج خشک آن به مرحله بهره‌برداری رسیده و برج دوم هم توسط پیمانکار شرکت منطقه‌ای در حال احداث است که امیدواریم در حداقل زمان شاهد بهره‌برداری آن باشیم که مجموعه با احداث این دو برج ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف آب نیروگاه کاهش خواهد یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن