Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات دام سبک و سنگین از هفته بعد آغاز می‌شود

صادرات دام سبک و سنگین از هفته بعد آغاز می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه‌نامه آغاز خواهد شد و فرآورده‌های دام و طیور به کشور عراق شروع خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنج‌شنبه ۶ مرداد در آئین افتتاح طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب کشور در نهاوند، اظهار کرد: حمایت از  واحدهای تولید کننده خوراک دام از سیاست‌های دولت است زیرا هم سیاست حمایت از تولید است و ۱۹ درصد واردرات کشور در این حوزه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: طرح کشاورزی قراردادی از سیاست‌های که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و این طرح برای مشخص شدن سرانجام محصولات کشاورز و به نفع کشاورزان است.

ساداتی‌نژاد افزود: کشاورزی قراردادی از شهریور اجرا خواهد شد و در ۴۶هزار هکتار شالیزار شمال این اقدام را اجرا خواهیم کرد و خریدار محصول کشاورز باید از روز اول مشخص باشد و دغدغه نسبت به سرانجام محصول خود نداشته باشد

وی ادامه داد: تاکنون در کل کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ تن از کشاورزان گندم به صورت تضمینی خریداری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم در کل کشور به هفت میلیون تن برسد.

وزیر کشاورزی اضافه کرد: تا امروز ۴۹هزار میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و باقی آن هم هفته آینده با سرعت بیشتری پرداخت خواهد شد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه‌نامه آغاز خواهد شد و فرآورده‌های دام و طیور به کشور عراق شروع خواهد شد.

وی یادآور شد: حدود هزارو ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب و خاک در استان همدان اختصاص داده‌ایم و پوشش انهار، مرمت قنوات، بیمه کشاورزان و دامپزشکی و دامپروری از جمله مواردی است که در نظر گرفته شده است.

ساداتی‌نژاد در ادامه به صادرات مرکبات به کشور چین اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم که مرکبات را به کشور چین صادر کنیم و امسال این مهم را انجام خواهیم داد و یک سند هم امسال برای صادرات عسل به کشور پاکستان امضا کرده‌ایم که همه این‌ها باعث حمایت از کشاورزان و رونق محصولات کشاورزی در کشور است.

وی در خاتمه اضافه کرد: دو هزار میلیارد تومان در سفر هیات دولت به بخش کشاورزی استان همدان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبار برای شهرستان نهاوند هزینه خواهد شد و این اعتبار باعث ایجاد تحول خوبی برای بخش کشاورزی استان همدان و شهرستان نهاوند که به عنوان قطب دامداری و دام‌پروری محسوب می شود خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن