Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در همدان

افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در همدان

رئیس اتحادیه میوه‌وتره‌بار همدان از افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در این استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا البرزی اظهار کرد: در روزهای اخیر به واسطه سیل و بارندگی شدید برخی از محصولات مورد نیاز استان همدان که از سایر استان‌ها تامین می‌شود با افزایش قیمت مواجه شده‌ است.

وی با بیان اینکه در بین این محصولات هویج از افزایش چشمگیری برخوردار بوده ،افزود:خیز دوباره کرونا موجب آن بوده که این محصول از  افزایش تقاضا بالاتری نیز نسبت به قبل  برای مصرف برخوردار باشد.

البرزی با اشاره به افزایش قیمت هویج از ۹ تا ۱۰ هزار تومان به ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان تصریح کرد: امروز نهم مرداد ماه میزان قیمت هویج در میادین میوه و تره بار به نسبت قبل تا حدودی کاهش داشته است و قطعا این میزان قیمت کاهشی تر نیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:محصولاتی که از مناطق سیل زده وارد استان می‌شود به دلیل مسدود شدن راه ها و گل آلود بودن اراضی کشاورزی و عدم امکان برداشت محصول و خسارت‌ها تا حدودی با خلل مواجه شده است که با بهتر شدن وضعیت به روال سابق باز خواهد گشت و افت قیمت را شاهد خواهیم بود.

البرزی با بیان اینکه افزایش قیمت بیشتر در بحث هویج بوده و در سایر محصولات افزایش  قیمت آنچنانی نیست، گفت: امیدواریم با خشک شدن اراضی کشاورزی مناطق سیل زده و بهتر شدن راه‌ها  قیمت‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بحث محصول سیب زمینی و پیاز چون این محصولات در استان همدان تولید می‌شود و پس از تولید و برداشت در انبارهای استان نگهداری می‌شوند با مشکل کمبود مواجه نیستیم، یاد آورشد: قیمت بالای پیاز و سیب زمینی در استان بیشتر به دلیل هزینه‌های جانبی و افزایش کرایه و دستمزد حمل و نقل  است.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر تردد وسایل نقلیه کمتر شده و افزایش کرایه بر روی قیمت‌ها تاثیر گذار بوده است، اظهار کرد: سبزیجاتی که از سایر استان‌ها به استان همدان وارد می‌شود نیز به واسطه سیل و بارندگی شدید تا حدودی با افزایش برخوردار بوده اما سایر سبزیجات تولیدی مربوط با استان همدان افزایش نداشته اند.

البرزی، کلم و کاهو را از جمله سبزیجات دارای افزایش قیمت استان همدان به دلیل بارندگی و سیل مناطق جنوب کشور دانست و تصریح کرد: البته این افزایش قیمت چندان نبوده و بیشتر این میزان افزایش نیز به واسطه افزایش کرایه حمل و نقل بوده است.

وی با اشاره به از بین رفتن بخشی از محصولات تولیدی استانهای سیل زده گفت: به دلیل چهار فصل بودن کشور و تولید متناوب جای نگرانی نیست و احساس کمبود و مشکل نداریم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن