Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۵۰ درصدی صادرات در همدان

افزایش ۵۰ درصدی صادرات در همدان

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه تراز تجاری استان با حدود ۲۷ میلیون دلار مثبت است، گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۳۵ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۸ دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، جواد محمدی اظهارکرد: در سالجاری ۳۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۴۹ کیلوگرم کالا از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۲ درصدی دارد.

وی یادآور شد: در چهارماهه ابتدای سال گذشته ۵۶ میلیون و ۳۷۰ هزار و۲۴۹ کیلوگرم کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۸ دلار از گمرک استان همدان صادر شده است.

وی عمده کشورهای مقصد صادرات استان همدان را عراق، ترکیه،پاکستان، هند، روسیه، بلغارستان، ارمنستان، بلژیک، ایتالیا و... دانست و ادامه داد: فروسیلیس دانه‌بندی، کشمش، الکتروموتور صنعتی تک فاز، وازلین صنعتی،میلگرد آج دار،سیم آلومینیوم بدون روکش، شوری و ترشیجات، لبنیات و نشاسته سیب‌زمینی عمده کالاهای صادراتی استان همدان بوده است.

محمدی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۸هزار و ۸۴۷ دلار ماده معدنی از استان همدان صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۲۱ میلیون و ۴۲هزار و ۵۱۱ دلار کالای صنعتی، سه میلیون و ۱۷۲ هزار و ۷۶۵ دلار محصول  کشاورزی و ۹۴۹۰ دلار صنایع دستی و سفال از استان همدان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی واردات استان همدان در سالجاری، بیان کرد: در چهار ماهه امسال یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۴۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۳۲۳ دلار ازطریق گمرک وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۵۰ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۰ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه نخ پلی آمید، مواد اولیه رنگسازی، نخ پلی استر مقاوم، قطعات خودرو، لمینت کارتن، ونیل سولفون، ماشین آلا ت سنگ‌زنی از جمله کالاهای وارداتی استان بوده است، تصریح کرد: گرجستان، چین، امارات متحده عربی، هند، تایوان، ترکیه و روسیه از کشورهای وارد کننده کالا به استان بوده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن