Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هدایت آب‌های فصلی برای کنترل تنش آبی در همدان

هدایت آب‌های فصلی برای کنترل تنش آبی در همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از هدایت آب‌های فصلی و انتقال آن به تصفیه خانه برای کنترل تنش آبی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در بازدید از پروژه کنترل آب‌های فصلی شهر همدان، اظهار کرد: این آبها در فصولی از سال که مورد استفاده کشاورزان نیست رها شده، در مسیر با فاضلاب و آلودگی قاطی شده و در دشت رها می‌شوند.

فلاحی با بیان اینکه ما نیاز به آب آشامیدنی داریم چون همدان در تنش آبی است، تصریح کرد: کشاورزان از نیمه آبان‌ماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه از رودخانه‌های فصلی استفاده نمی‌کنند بنابراین آب این رودخانه‌ها در این فصول، کنترل و به تصفیه خانه می‌رود تا به مصرف شهروندان برسد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل این آب‌ها باعث شده تا در ایام دیگر، حدود ۵۰ درصد افزایش آورده آب برای کشاورزان منطقه داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی این پروژه، مطرح کرد: با تزریق اعتبارات باید هرچه سریعتر تا قبل از فصل سرما خطوط انتقال در مسیرهای صعب‌العبور تکمیل شود.
 
محمد ضروری، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز در این بازدید، گفت: این پروژه برای آبرسانی از رودخانه دره مرادبیگ به شهر همدان است.

ضروری اظهار کرد: عملیات اجرایی از سال‌های قبل شروع شده اما اعتبارات کمی در نظر گرفته بودند بنابراین پیشرفت فیزیکی نیز کم بوده است. در سفر رئیس جمهور به همدان اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب با کیفیت و مناسب بدون نیاز به پمپاژ و صرف انرژی زیاد در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن