Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انتقال آب از سد تالوار در مراحل پایانی است

انتقال آب از سد تالوار در مراحل پایانی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه حجم آب قابل برداشت از سد اکباتان کمتر از یک میلیون متر مکعب است، گفت: پروژه انتقال آب از سد تالوار در مراحل پایانی است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد ضروری اظهارکرد: با توجه به اینکه در ماه‌های آخر تابستان و دومین سال خشکسالی را سپری می‌کنیم منابع آب سطحی که تأمین کننده آب شرب همدان بوده به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه گرمای هوا طولانی شده، مصرف آب به شدت بالا رفته است، تصریح کرد: در حال حاضرمصرف  ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه را پشت سر گذاشته‌ایم و با توجه به کمبود منابع آبی وضعیت مناسبی نداریم.

ضروری خاطرنشان کرد: در اوایل سال سد آبشینه را از دست دادیم و هم اکنون وضعیت سد اکباتان نیز مناسب نیست که مشکلاتی را برای مدیریت شبکه آب ایجاد می‌کند بنابراین تأمین منابع جایگزین در دستور کار استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید برتأمین منابع آب جایگزین در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب استان در حال حفر تعداد زیادی چاه بوده که از ماه‌های گذشته وارد مدار شده است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از حوضه مجاور(سد تالوار)، یادآور شد: تأمین آب از سد تالوار در دست اجراست و در مراحل پایانی قرار دارد و در سفر ریاست جمهوری به استان همدان نیز این موضوع مورد تأکید بوده و دستور داده شد ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

ضروری ادامه داد: مجموعه وزارت نیرو و استان همدان از ماه‌های قبل پیگیر پروژه انتقال آب از سد تالوار بودند که امیدواریم تهیه کننده تجهیزات به قول‌هایی که داده عمل کند تا این پروژه هرچه زودتر به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید براینکه تأمین آب در حوضه اضطراری و تأمین آب بلند مدت در حال پیگیری است،بیان کرد: در حال حاضر سد اکباتان ۲.۵ میلیون متر مکعب آب دارد که از این میزان کمتر از یک میلیون متر مکعب قابل برداشت است و با کاهش شدید آب در مخازن روبرو هستیم.

وی در پایان با اشاره به کاهش شدید آب در مخازن استان بر استفاده از منابع آب خانگی تأکید کرد و گفت: شهروندان منابع آب خانگی را مدنظر قرار دهند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن