Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مشکل آب شرق همدان فقط با آبرسانی از تالوار حل می‌شود

مشکل آب شرق همدان فقط با آبرسانی از تالوار حل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ۷۰ حلقه چاه کشاورزی با اجرای ۴۵ کیلومتر خطوط انتقال برای تأمین آب شهر همدان  وارد مدار شده است، گفت: مشکل مناطق شرقی شهر همدان با تکمیل خط اضطراری و آبرسانی از تالوار حل می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آب شهر همدان به صورت کلی از دو منطقه تأمین می‌شود به‌طوریکه بخش های شرقی شهر از سد اکباتان و بخش های غربی از طریق چاه‌ها که در حال حاضر با ورود آب چاه‌های کشاورزی پس از پمپاژ در مخازن شهر، از طریق شبکه به شرق شهر نیز هدایت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که آب مورد نیاز شرق شهر از طریق تالوار یا آبگیری سد اکباتان تأمین نشود، مشکل این بخش از شهر همدان به طور دائم حل نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر همکاران من در بخش بهره‌برداری با زحمات فراوان در حال انتقال و توزیع آب در شبکه شهر همدان هستند که به علت عدم اجرای خطوط بین مخازن، انتقال آب از غرب به شرق شهر فشار زیادی به تأسیسات و شبکه شهر وارد می‌کند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه منطقه شرق شهر قبلاً به طور کامل از سد اکباتان مشروب می‌شد و هم اکنون به علت خارج شدن تصفیه‌خانه شهید بهشتی از مدار بهره‌برداری، بخش قابل توجهی از آب این بخش از شهر از دسترس خارج شده است، یادآور شد: برای انتقال آب از غرب به شرق شهر فشار بیش از اندازه به شبکه وارد می‌شود که به همین علت تعداد شکستگی‌ها نیز بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه روزهای پایانی خط ضربتی است و پس از اتمام تست و آبگیری، آب چاه‌های خالق‌وردی و تالوار به بخش شرقی شهر تزریق خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب هم و غم ما توزیع متوازن آب در شبکه و بهبود فرآیند بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان درباره آبرسانی سیار در سطح شهر نیز خاطرنشان کرد: همچنان آبرسانی سیار ادامه دارد و به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در شبانه روز آبرسانی سیار در شهر همدان انجام می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن