Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هدف‌گذاری صادرات 500 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدان

هدف‌گذاری صادرات 500 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۸ هزار و ۲۶۸ تن محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین فضلی اظهار داشت:در پنج ماهه نخست امسال 52 محصول کشاورزی با ارزش 125 میلیون دلار از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در پنج ماهه سال گذشته81 هزار و 650 تن محصول کشاورزی از همدان صادر شده است که در مقایسه با میزان صادرات انجام شده در سال جاری بیش از 8 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان  از هدف‌گذاری 500 میلیون دلاری محصولات کشاورزی تا پایان سال از استان خبر داد و گفت: اگرچه خشکسالی بر تولیدات کشاورزی اثر سو گذاشته است اما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال زراعی جاری هدف گذاری 500 میلیون دلار صادرات کشاورزی را تحقق بخشیم.

فضلی افزود: در حال حاضر کشمش با ارزش 6 میلیون دلاری صادرات و وزن 4 هزار و 64 تنی مهم ترین محصول صادراتی همدان در بخش کشاورزی است که به کشورهایی از جمله ایتالیا،روسیه، اوکراین، ترکیه، کشورهای اوراسیا و... ارسال می شود.

وی اظهار داشت: هدف‌گذاری کشاورزی همدان در بخش صادرات در حال حاضر بر روی محصولاتی چون سیر، کشمش، گردو، خشکبار، گیاهان دارویی و انواع نهال است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان  تاکید کرد: صادرات بخش کشاورزی در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر ریالی بیش از 4 درصد و از نوع تنوع اقلام صادراتی حدود 24 درصد رشد داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن