Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان در سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد

همدان در سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد

استاندار همدان گفت: همدان با میزان ۶.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همدان با میزان ۶.۸ میلیون دلار، سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد که باید با هدفگذاری و تهیه فهرست از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی در سایت این رتبه در کشور ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت شفافی در سرمایه گذاری وجود ندارد و سرمایه‌گذاران خارجی با سردرگمی مواجه اند، تأکید کرد: نیروهای متخصص و آموزش دیده حرفه‌ای در سطح ملی سرمایه‌گذاران را متناسب با نوع سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدایت کنند.

استاندار همدان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند اطلاعات مکان‌های قابل سرمایه‌گذاری را در سایت وزارت اقتصاد بارگذاری کنند و اطلاعات سرمایه‌گذاران نیز در آن ثبت می‌شود که استان زنجان به عنوان پایلوت مشخص شده و اطلاعات سرمایه‌گذاری آن گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان ضرورت دارد، اظهار کرد: استان همدان با برخورداری از مناطق گردشگری مذهبی، غار علیصدر و گردشگری اقلیم در سرمایه‌گذاری گردشگری وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری استان همدان با تمام جزئیات اطلاعات مکانی تهیه شده است، گفت: مکان‌هایی در حوزه گردشگری و طرح های اولویت‌دار و مهم که ظرفیت چشمگیری برای سرمایه گذاری کلان در کل استان دارند مطالعه، احصا و مکان نمایی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن