Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برگزاری 62 رویداد کارآفرینی در استان همدان

برگزاری 62 رویداد کارآفرینی در استان همدان

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری ۶۲ برنامه و رویداد کارآفرینی در استان همدان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی خبر داد.

به  گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان، یوسف شعبانی با بیان اینکه 62 برنامه و رویداد کارآفرینی برای این هفته جهانی در سراسر استان همدان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل برگزاری وبینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، استقرار کانتر مشاوره و آموزش رایگان به سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، اجرای مراسم نمادین انعقاد تفاهم‌نامه و برگزاری دوره آموزشی حوزه صنایع دستی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اداره کل فنی و حرفه ای و مراکز مشاوره است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگری همچون ارائه خدمات مشاوره رایگان به تعاونی‌ها و کارآفرینان، رونمایی از پلتفرم فروش ویژه کسب و کارهای خرد و خانگی، بازدید از شهرک‌های صنعتی جهت تعامل و همکاری در بخش کارفرمایی جامعه هدف و برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از کارآفرینان همکار با آموزش و فنی حرفه‌ای و کارآفرینان مهارت آموخته برتر، برگزار می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: از سوی دیگر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نوآوری، شکوفایی، کارآفرینی، کار و همت مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در نهایت حماسه اقتصادی، در گرو عزم همگانی برای توسعه و تعمیق کارآفرینی به عنوان ابزار جدی رقابت در عرصه‌های مختلف جهانی است.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی افزود: اگر بپذیریم که توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری وخلاقیت و استفاده از دانش استوار است، اظهار داشت‌: باید بستر لازم را برای رشد کسانی که ایده را به محصول، علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند فراهم سازیم.

شعبانی به نقش مهم‌ کارآفرینی اشاره کرد و گفت: از این‌رو توسعه کارآفرینی به عنوان یک استراتژی کلان در جامعه، مستلزم افزایش و یا بهبود ادراکات، گرایش‌ها و رفتار کارآفرینانه در کلیه سطوح فردی، تیمی، سازمانی، صنعت و غیره، به ویژه در سطح ملی است که این امر در گرو برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء ترویج و آموزش کارآفرینی است.

وی افزود: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق، زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور را ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت کنند.

شعبانی ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی به کارآفرینان و فعالان و خدمتگزاران عرصه کارآفرینی، تصریح کرد: امیدوارم با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با پیروی از سیاست‌های دولت و هم افزایی، تشریک مساعی و تعامل سازنده در این مسیر افتخار آفرین، با گام‌هایی استوار حرکت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن