Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت 73 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در استان همدان

پرداخت 73 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در استان همدان

رییس شورای عالی بانک های استان همدان گفت: ۹ هزار و ۲۰۸ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۳۷۳ میلیارد تومان تاکنون در استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد طوماسی در نشست بررسی مسائل جوانان افزود: همچنین ۱۹۸ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شده است و ۱۵ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این ۹ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج بودند، یادآور شد، سه هزار نفر از این تعداد کاسته شده است.

طوماسی تصریح کرد: ملاک انتظار در بانک ها از زمان تشکیل پرونده است و به بانکها تاکید شده است برای دریافت ضامن سخت گیری نکنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: در حوزه جوانان و ورزش تلاش های خوبی انجام شده است و از دستگاههای اجرایی در این زمینه تجلیل خواهد شد.

غلامرضا فریدونی افزود: رسانه ها باید درباره فرهنگ ازدواج از روش های ترویجی، تبلیغی و فرهنگی تلاش کنند و جوانانی که امکانات دارند را در این زمینه اقناع سازند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی به دلیل تاخیر در ازدواج است، یادآور شد: بیمه ها تا ۹۰ درصد هزینه های ناباروری را قبول می کنند.

فریدونی درباره امکان حل سریع مشکلات جوانان گفت: آوار برداری از میراثی که دولت های قبل برجای گذاشتند، بسیار سخت است و دولت سیزدهم تمام ظرفیت ها را برای حل مشکلات جوانان پای کار آورده است.

فاطمه ستاری نوید مدیرکل امور بانوان استانداری همدان نیز گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از شاغلان استان مجرد هستند که یک هزار و ۸۰۰ نفر از آنان در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

معاون اجرایی بنیاد تعاون بسیج همدان نیز اشتغال را موضوع اول جوانان دانست و افزود: باید با فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان زمینه لازم برای تشکیل خانواده برای آنها فراهم شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن