Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی گازرسانی به ۶۱۲ صنعت استان همدان پایان یافت

گازرسانی به ۶۱۲ صنعت استان همدان پایان یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در حال حاضر ۶۱۳ واحد از صنایع طبق مصوبه شورای اقتصاد در همدان گازدار شده و ۷۶ صنایع نیز در دست اجرا قرار دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدصادق محبی نظر اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و108 واحد صنعتی و تولیدی در برنامه گازرسانی استان قرار دارند. 

وی ادامه داد: در گذشته تامین سوخت مایع برای صنایع که دارای مصرف فراوان بودند با دشواری های زیادی از جمله تردد سخت کامیون‌های حمل سوخت و یا معضل بزرگ ذخیره سازی سوخت رو به رو بود که خوشبختانه امروز با اجرای طرح‌های گازرسانی شاهد کاهش چشمگیری در مصرف سوخت‌های مایع هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 15 شهرک صنعتی در استان گازرسانی شده است، تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به احیا و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی به همین منظور در استان توجه به شهرک های صنعتی، واحد و کارگاه های تولیدی در اولویت طرح های گازرسانی قرار گرفت به طوری که در حال حاضر هزار و 35 مشترک عمده و فوق عمده در این بخش داریم.

محبی نظر تاکید کرد:باتوجه به بحران آب و توجه به کشت های گلخانه ای شرکت گاز استان در راستای حمایت از سرمایه گذاران این بخش گازرسانی به 2 مجتمع کشت گلخانه ای را انجام داده و 6 شهرک کشاورزی را گازرسانی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان همچنین از آغاز طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن دولتی و عمومی استان با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و افزود: با آغاز فصل سرد و افزایش مصرف به منظور رعایت حداکثرصرفه جویی و مصرف بهینه گاز، شرکت گاز همدان به تشکیل ستاد پایش مصرف گاز ادارات دولتی و اعزام نیرو برای این پایش در ادارات و ارگان‌های دولتی اقدام کرده است.

وی با اعلام اینکه در ایام سرد سال تامین گاز پایدار برای بخش خانگی نیز بسیار مهم است از مدیران ادارات دولتی درخواست کرد تا با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی یاری رسان شرکت گاز در این امر باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 272 مورد نشت زیر زمینی کشف شده است، گفت: نسبت به بر طرف نمودن 237 مورد از آنها اقدام و مابقی طی انجام برنامه ریزی مدون و دقیق در حال بر طرف شدن می باشند.

وی در پایان افزود: عملیات نشت یابی با طرح برنامه ای مدون و به منظور حفظ ایمنی و اجتناب از بروز حوادث، حفاظت از سرمایه های موجود و تحقق گازرسانی پایدار، بصورت پیمایشی و توسط دستگاه های نشت یاب FID یا لیزری انجام می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن