Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کشتار روزانه ۱۸۰ تا ۲۵۰ تن مرغ در همدان

کشتار روزانه ۱۸۰ تا ۲۵۰ تن مرغ در همدان

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در آبان‌ماه خبر داد و گفت: در آبان امسال حدود دو میلیون و ۸۶۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان صورت گرفته که باعث افزایش ورود مرغ به بازار شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، داریوش سرحدی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ تن کشتار مرغ در استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: روز گذشته ۲۷۵ تن مرغ در استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت مرغ در آبان و قیمت مصوب ۶۳ هزار تومانی مرغداران تمایل به جوجه‌ریزی داشتند، تصریح کرد: تا اواسط دی‌ماه بیش از نیاز استان مرغ تولید شده است که ورود بالای مرغ به بازار کاهش قیمت را به دنبال داشت.

سرحدی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم در روز گذشته ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود، یادآور شد: البته برخی از فروشندگان سوءاستفاده کرده و مرغ را بیش از حاشیه سودی که درنظر گرفته شده می‌‎‌فروشند که این واحدها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و برخورد می‌شوند.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره قیمت تخم مرغ نیز خاطرنشان کرد: از اردیبهشت‌ماه که قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای تخم مرغ مصوب شده، تاکنون به‌روزرسانی نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید تخم مرغ بیش از قیمت مصوب است، افزود: قیمت تمام شده تخم مرغ بین ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان است که کارگروه تنظیم بازار کشور باید نسبت به به‌روزرسانی قیمت تخم مرغ اقدام کند.

سرحدی با تأکید بر فروش تخم مرغ به صورت کیلویی، ادامه داد: تخم مرغ در سطح بُنک‌داری به صورت کیلویی فروخته می‌شود که باید در سطح خواروبارفروشان هم کیلویی فروخته شود اما متأسفانه شاهد این موضوع نیستیم. فروش دانه‌ای تخم مرغ باعث افزایش قیمت می‌شود و تمام خواروبارفروشان ملزم هستند به صورت کیلویی بفروشند.

وی با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ در استان نداریم، خاطرنشان کرد: تولید تخم‌مرغ در استان همدان روزانه ۵۰ تن بوده و میزان مصرف استان بین ۵۰ تا ۶۰ تن گزارش شده است.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره تأمین میوه شب یلدا نیز یادآور شد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستیم لیست انبارهایی که دارای میوه هستند را به جهادکشاورزی معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به پیش رو بودن شب یلدا تمام شهرستان ها مکلف شدند در زمینه بازرسی از انبارهای نگهداری میوه و کالا اقدام کنند، افزود: تمام شهرستان ها مکلف شدند برای جلوگیری از سودجویی و نارضایتی مردم بازرسی دقیق از انبارهای نگهداری میوه داشته باشند.

سرحدی در پایان اظهار کرد: هر انبار و سردخانه‌ای که در لیست سامانه جامع انبارهای استان نباشد، به منزله احتکار محسوب می‌شود و پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن