Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مرکز درمانی اکباتان همدان با ۹۶ درصد پیشرفت امسال بهره‌برداری می‌شود

مرکز درمانی اکباتان همدان با ۹۶ درصد پیشرفت امسال بهره‌برداری می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مرکز آموزشی و درمانی اکباتان همدان هم اینک ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری های صورت گرفته و اختصاص اعتبار مورد نیاز تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مجذوبی افزود: عملیات ساخت بیمارستان اکباتان همدان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

وی افزود: ساخت این بیمارستان به عنوان جایگزین اکباتان سابق در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع آغاز شد و دارای ساختمان اصلی، الحاقی و فضاهای جنبی در مجموع با ظرفیت ۲۷۲ تخت بیمارستانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: داخل بیمارستان به ویژه در طبقات بالایی کار تمام شده و فقط یک‌سری مسائل جزئی در طبقات ابتدایی باقی مانده است‌ همچنین فضاسازی بیرونی، محوطه سازی و ساخت پارکینگ برای بیمارستان در حال انجام است.

مجذوبی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی بیمارستان به عهده هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت است، گفت: این مرحله فرآیندی دارد که بخشی از آن انجام و دستگاه‌های مورد نیاز تأمین شده و بخشی در حال انجام است.

وی گفت: طرح های نیمه کاره متعددی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال اجرا است که اقدامات و پیگیری های لازم برای تکمیل این طرح ها صورت می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: با همکاری دانشکده ها طرح تفصیلی توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حال نهایی سازی است و تلاش می کنیم در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی و تامین اعتبار شود.

مجذوبی، از طرح‌های بزرگ اجرایی در یک سال اخیر مانند دارویار، جوانی جمعیت‌ و نظام ارجاع یاد کرد و افزود: هر یک از این طرح‌ها نیازمند صرف زمان و توان بسیار است، نظام ارجاع نیز به تازگی آغاز شده و در آینده نزدیک شاهد ثمرات این طرح‌ها خواهیم بود.

وی گفت: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه حمایت از فناوری، اشتغالزایی و تولید است چرا که حوزه تولید دانش و فناوری و حرکت پایاپای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی باید ماموریت‌محور باشند به طور مثال پژوهشگران می‌توانند به ۲ موضوع کاهش موالید، افزایش مرگ نوزاد و افزایش آمار نارسی در موالید بپردازند.

مجذوبی یکی از ظرفیت‌های مورد توجه در پژوهش دانشگاه را حوزه بین‌الملل عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد ۵۵۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که باید در کمیته پژوهش حضور فعال داشته باشند و با ایجاد علاقه، جذابیت و آموزش از ظرفیت آنان در امور پژوهشی استفاده شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن