Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش ۴۷ درصدی بارندگی در همدان/ فقط ۳ درصد سد اکباتان پر است

کاهش ۴۷ درصدی بارندگی در همدان/ فقط ۳ درصد سد اکباتان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از کاهش ۴۷ درصدی بارندگی همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها ۳ درصد سد اکباتان پر است و برداشتی از آن نداریم.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد ضروری با بیان اینکه در حال حاضر ورودی سد اکباتان ۲۳۰ لیتر در ثانیه است اظهار کرد: حجم آب دخیره شده در سد اکباتان یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار مترمکعب است و تنها سه درصد سد پر است.

وی با بیان اینکه فعلا برداشتی از سد نداریم افزود: تاکنون بیشتر بارش‌ها برف بوده و برف هم ماندگار است تا باران سیلابی آن را به سمت سد سرازیر کند که فعلا بارانی هم نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر آب همدان از چاه‌ها و بخشی نیز سد تالوار تامین می‌شود خاطرنشان کرد: بارندگی زیر ۱۰ میلیمتر روانابی ایجاد نمی‌کند که به سمت سد برود در حالی که ما نیاز به میزان بارش بالا و رواناب ۱۰ میلیمتری برای اشباع سد اکباتان نیاز داریم‌.

 وی عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش شهر همدان ۵۶ میلیمتر است در حالی که در بازه زمانی مشابه سال قبل این میزان ۱۰۷ میلیمتر و در بلندمدت ۱۲۹ میلیمتر بوده است.

ضروری یادآور شد: امسال میزان بارش‌ها در همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۶ درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال کمتر میزان بارش را در حوزه ایستگاه سد اکباتان محدوده مطالعاتی همدان - بهار حوزه آبریز قره‌چای با ۴۰ میلیمتر بارش داشتیم تصریح کرد: سال گذشته در محدوده سد اکباتان ۱۲۴ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد کاهش دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن