Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اسدآباد پرمصرف‌ترین شهرستان استان همدان در استفاده از آب

اسدآباد پرمصرف‌ترین شهرستان استان همدان در استفاده از آب

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد جزء پرمصرف ترین شهرستان‌های استان همدان در استفاده از آب شرب بوده و در ماه جاری میزان مصرف آب شرب این شهرستان به نسبت ماه گذشته افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، مصطفی خزاعی اظهار کرد: شهر اسدآباد دارای ۱۵ حلقه چاه آب شرب بوده که از این تعداد حلقه چاه تعداد شش حلقه در سال جاری حفر و تجهیز شده اند.

وی افزود: از شش حلقه چاه حفاری شده آب شرب امسال این شهر، چهار حلقه چاه به عنوان چاه های جایگزین بوده که در اثر رانش چاه های قبلی شهرستان حفر و وارد مدار شده و از شش حلقه چاه تنها دو حلقه چاه جزء چاه های جدید شهر به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال با توجه به تنش آبی شهر به ناچار دو حلقه چاه کشاورزی برای تامین آب شرب شهر اسدآباد به صورت استیجاری وارد مدار قرار گرفته بود، تصریح کرد: مدت اجاره این چاه های کشاورزی به اتمام رسید و طی مدت اجاره این دو حلقه چاه دو حلقه چاه جدید آب شرب برای شهر اسدآباد حفر و وارد مدار کردیم.

خزاعی با بیان اینکه خوشبختانه این دو حلقه چاه جدید، آبدهی مناسب‌تری به نسبت چاه های کشاورزی استیجاری دارند، گفت: اگر مصارف آب مردم شهر اسدآباد در اسفندماه با توجه به خانه تکانی های معمول عید با مدیریت لازم مناسب بود تا گرم شدن هوا مشکلی در رابطه با آب شرب و تنش آب نداشتیم اما متاسفانه مصرف آب مردم اسدآباد به ویژه در اسفندماه بسیار بالا بوده و این دو حلقه چاه جدید نیز مشکل را برای بلند مدت حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تولید و مصرف آب شهرستان سر به سر بوده و اگر میزان مصرف آب شهر بیشتر و یا کمتر شود به مشکل برخورد خواهیم کرد.

خزاعی با بیان اینکه اگر میزان مصرف آب شهروندان اسدآبادی مانند بهمن ماه بود آب تولیدی مان از میزان مصرف بیشتر می‌شد، اظهار کرد: برای جلوگیری از مشکل در تابستان حفر سه حلقه چاه پدافندی جزء برنامه بوده  که حفر این تعداد چاه به اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی بیان کرد: میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال به علت خانه‌تکانی در شهر اسدآباد افزایش دو چندان داشته که از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم در شرایط فعلی در مصرف آب مدیریت و صرفه‌جویی داشته باشند.

خزاعی همچنین تاکید کرد: مردم از شست و شوی فرش در منزل خودداری کنند و این کار را به شرکت‌های مربوطه در این بخش واگذار کنند تا بتوان از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه‌شده‌ که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن