Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی شورای شهر همدان به معضل گرانی زمین و مسکن پایان دهد!

شورای شهر همدان به معضل گرانی زمین و مسکن پایان دهد!

فرماندار همدان گفت: یکی از چالش‌های فعلی شهر همدان گران بودن نرخ زمین و مسکن است که با تأیید و ابلاغ طرح جامع، تولید و عرضه زمین می‌توان آن‌ را کنترل کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت طرح جامع همدان، اظهار کرد: براساس بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی، بررسی و تأیید طرح‌های جامع شهرها از وظایف شوراهاست که باید پس از تأیید به مراجع ذیربط قانونی به منظور تصویب نهایی ارسال شود.

وی افزود: متأسفانه با وجود اینکه طرح جامع شهر همدان برای بررسی به شورای اسلامی دوره پنجم و ششم ارسال شده و نقطه نظرات و ایرادات اعضای شورا توسط مشاور طرح اعمال شده است، تاکنون طرح جامع همدان در شورا تأیید نشده و عملاً شورا به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و طرح جامع شهر همدان را معطل کرده است.

مخفی تصریح کرد: براساس تعریف مندرج در قانون، طرح جامع طرحی بلندمدت و قابل تجدیدنظر است که مبین ضوابط و مقررات و نحوه استفاده از اراضی شهری، منطقه‌بندی حوزه‌های شهر براساس کاربری املاک واقع در هر حوزه است.

فرماندار همدان مطرح کرد: یکی از چالش‌های فعلی شهر همدان گران بودن نرخ زمین و مسکن است که با تأیید و ابلاغ طرح جامع، تولید و عرضه زمین می‌توان آن‌ را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی طرح جامع شهر همدان موجب ضرر و زیان مردم و سردرگمی آنها شده است، گفت: انتظار است شورای شهر با در نظر گرفتن مصالح عمومی مردم، به این معضل پایان دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن