Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی به ۱۶۰ روستای استان همدان تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

به ۱۶۰ روستای استان همدان تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

استاندار همدان گفت: طی قرارداد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تا پایان امسال ۱۶۰ روستا و ظرف دو سال آینده ۲۰۰ روستای باقیمانده در سطح استان همدان آبرسانی خواهند شد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مسجد جامع جنت آباد پالیز در جمع اهالی این شهر، اظهار کرد: دولت سیزدهم تمام توان خود را برای باز کردن گره های کور به کار گرفته است و همه ما وظیفه داریم با امیدآفرینی در جامعه و جهاد تبیین دستاوردهای نظام را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه های بسیاری از سال‌های قبل در استان باقی مانده و توجه به این پروژه‌ها ضرورت دارد، افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ در استان همدان در سفر ریاست جمهوری تعریف شده که عمده این پروژه‌ها در بحث جاده و محورهای مواصلاتی راه آهن، بحث آبرسانی و اقدامات بسیار دیگر بوده و تاکنون از این میزان اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن واگذار شده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان همدان از محل مصوبات سفر در سرفصل های اختصاصی شهرستان‌ها ۵۹۰ میلیارد تومان به شهرستان اسدآباد اختصاص داده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: گردنه اسدآباد سالیانه دارای ۳۰ کشته و تعداد زیادی مصدوم بود که با اقدام به اجرای روشنایی آن که بخش تکمیلی آن نیز در حال انجام است، سوانح و تصادفات و فوتی های این محور به صفر رسیده است.

استاندار همدان همچنین از تعیین تکلیف و حل شدن‌مشکل مسکن فرهنگیان شهرستان اسدآباد پس از چندین سال انتظار خبر داد و تصریح کرد: در بحث آبرسانی پیگیری هایی انجام گرفت و با لایروبی چاه های آب و حفر چاه‌های جدید مشکلات آب شهرستان اسدآباد در حال مرتفع شدن است.

وی با تأکید بر اینکه کل کشور و استان همدان به یک کارگاه عمرانی بزرگ مبدل شده است، خاطرنشان کرد: پروژه استخر سرپوشیده استادیوم آزادی که در سال ۷۲ کلنگ زنی و در سال ۷۵ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۹۸ افتتاح شده بود و بلافاصله به علت نواقص مختلف از همان سال از مدار خدمات رسانی خارج شده بود، در سفر ریاست جمهوری با اختصاص چهار میلیارد تومان به این پروژه و رفع نواقص آن امروز پس از سه دهه به بهره براری رسید.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه های نیمه کاره شهرستان اسدآباد تصریح کرد: اختصاص ۱۲ میلیارد تومان به پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به دیوارکشی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، اختصاص ۷۷ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز راه‌های روستایی و راه های اصلی و شریانی و رفع نقاط حادثه خیز، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی شبکه برق روستایی، اختصاص ۲۲.۷ میلیارد تومان برای تکمیل پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلووات شهرک صنعتی، اختصاص ۱۵۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان با هدف اجرای آبخیزداری و آبخوان‌داری، آب و خاک، کانال های آبرسانی شبکه‌های فرعی زهکشی، سامانه نوین آبیاری، مرمت و اصلاح قنوات، بازسازی و نگهداری راه های عشایری، توسعه باغات و گیاهان دارویی، نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی، اصلاح باغات گردو و انگور و اصلاح راه‌های بین مزارع از جمله اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر به پروژه‌های شهرستان اسدآباد بوده است.

استاندار همدان همچنین از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه کنارگذر اسدآباد از محل اعتبارات سفر خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن واگذار شده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه فاز اول کنارگذر اسدآباد در اربعین سال گذشته زیربار ترافیک رفت و به بهره برداری رسید، افزود: فاز دوم این طرح و افتتاح صددرصدی این پروژه مهم ملی شهرستان اسدآباد در شهریورماه امسال قبل از اربعین به افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان و استخر شنا استادیوم آزادی و استخر دانش آموزی اسدآباد، اختصاص شش میلیارد تومان برای تکمیل بنای یادبود سیدجمال، ۶.۵ میلیارد تومان برای تکمیل کارگاه فنی حرفه ای، هشت میلیارد مجتمع‌های آبرسانی روستایی و ۵۴ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس سطح شهرستان از دیگر اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر به پروژه های شهرستان اسدآباد بوده است.

استاندار همدان با اشاره به سالن ورزشی چندمنظوره فرسوده شهر پالیز گفت: این پروژه برای مرمت و نوسازی به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت که با تزریق اعتباری که توسط اداره کل ورزش و جوانان و نیز اعتبارات در اختیار نماینده و نیز اعتبارات شهرستانی انجام می‌گیرد اداره کل ورزش استان موظف است این سالن ورزشی فرسوده تعطیل را مرمت و نوسازی کند و تا هفته دولت سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

وی در رابطه با روان‌آب های شهر پالیز هم تصریح کرد: مطالعه روان‌آب های شهر پالیز با انعقاد قراردادی که مشاور طرح با شهرداری منعقد کرده، انجام خواهد شد و با تأمین اعتبار از طریق وزارتخانه پروژه فوق اجرا می‌شود.

تحویل یک دستگاه ماشین حمل زباله به شهرداری پالیز در آینده نزدیک از دیگر مواردی بود که استاندار همدان به آن اشاره کرد و یادآور شد: در رابطه با ساختمان استیجاری شهرداری به علت اینکه این ساختمان مربوط به آموزش و پرورش بوده و واگذاری آن به نهاد غیردولتی ممنوع است، باید با راهکار مناسب نسبت به تهاتر ساختمان و تغییرکاربری آن کمک کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز گفت: سالن ورزشی چندمنظوره شهدای شهر پالیز سرمایه عظیمی بوده که سال ها باقی مانده و فرسوده شده و این امر یک ترک فعل بوده و از ترک فعل و بی توجهی ها نباید بگذریم.

کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: در رابطه با مطالعه و جمع آوری فاضلاب شهر پالیز این طرح دارای ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که تاکنون کاری انجام نشده و نیازمند توجه ویژه استاندار همدان برای تأمین اعتبار بیشتر است‌.

وی با اشاره به پروژه استخر شنای استادیوم آزادی شهر اسدآباد، افزود: این پروژه در سال ۹۷ به افتتاح و بهره برداری رسیده بود اما به علت ۹۸ مورد نقص و ایراد این طرح بلافاصله از خدمات رسانی به ورزشکاران شهرستان برای مرتفع شدن مشکلات آن خارج شد که با اختصاص اعتبار لازم این ایرادات حل و امروز این طرح افتتاح شد.

سرمدی‌واله با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای گره های کور و پروژه های نیمه تمام بسیاری از سال‌های قبل بود، خاطرنشان کرد: گردنه اسدآباد یکی از جمله ۱۰ گردنه حادثه خیز کشور بوده که با اقدامات انجام شده در رابطه با این محور این گردنه حادثه خیز از لیست گردنه های خطرخیز کشور خارج شد.

ساماندهی تپه باستانی شهر پالیز، فاقد ساختمان بودن شهرداری پالیز، تجهیز و تکمیل ماشین آلات شهرداری پالیز از جمله مواردی بود که سرمدی‌واله نسبت به توجه ویژه استاندار همدان به این موارد تأکید کرد.

فرماندار اسدآباد هم از افتتاح صددرصدی کنارگذر شهر اسدآباد در شهریورماه امسال پس از ۱۲ سال انتظار خبر داد و تصریح کرد: ۷۵ درصد زائران عتبات عالیات برای تردد از محور اسدآباد عبور و مرور دارند که به دستور استاندار همدان این فاز دوم و تکمیل صددرصدی این طرح باید قبل از اربعین به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

حسین‌علی شرکائی در ادامه از مرتفع شدن مشکل مسکن فرهنگیان ۶۰۰ نفری شهر اسدآباد پس از سال ها خبر داد و یادآور شد: در بازدید امروز استاندار همدان از سالن ورزشی شهر پالیز دستور مرمت و بازسازی این سالن ورزشی فرسوده تعطیل توسط وی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های قدیمی و کهنه ای که از سال‌های گذشته در این شهرستان باقی مانده بود، گره کور این طرح ها در حال باز شدن بوده و با اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر در حال افتتاح و بهره برداری هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن