Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا کارخانه سیمان شهرداری همدان تعیین تکلیف شود

رییس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان:
کارخانه سیمان شهرداری همدان تعیین تکلیف شود

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدن تاکید کرد: کارخانه سیمان شهرداری همدان هر چه سریعتر باید تعین تکلیف شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد تبریزی در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا با تاکید بر این موضوع اظهار کرد : برای ایجاد درآمدهای پایدار می توان با سرمایه گذاری های مشارکتی واحدها تولیدی جانبی مهمی در کنار کارخانه سیمان شهرداری همدان ایجاد کرد.

تبریزی اضافه کرد : می توان در کنار کارخانه سیمان شهرداری همدان احداث کارخانه هایی همچون تهیه مصالح دانه بندی برای بتن و آسفالت ، کارگاه یا کارخانه تهیه قطعات و کف پوشهای بتنی و نیز در صورت تایید کارشناسان کشاورزی ایجاد فضای سبز و نهالستان اقدام کرد.

وی با اشاره به واردات چوب های صنعتی به کشور افزود : نهال این چوبها از رشد قابل توجهی برخوردارند و در یکسال برداشت می شوند و این ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش زیست محیطی هم هست که منی توان در کنار کارخانه سیمان در این سرمایه گذاری کرد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدن با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت گفت : با توجه به پیشنهاد پروفسور سمیعی جهت احداث بیمارستان تخصصی باید از این اقدام خداپسندانه استقبال کرد و در این راستا گام برداشت چرا که این امر سرمایه گذاری برای سلامت افراد استان است و علاوه بر این جذب توریست سلامت را نیز به دنبال دارد.

محمد تبریزی اضافه کرد : گردشگری سلامت افزایش درآمدهای پایدار و نیز در کنار خود رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

محمد تبریزی با تاکید بر اختصاص زمین جهت احداث شهرک سلامت افزود : می توان در نزدیکی فرودگاه ، ایستگاه قطار و سر شاهراهی که همدان را به استانهای همجوار وصل می کند شهرک سلامت  بسیار آبادی را احداث کرد که این از مزیت های ان محسوب می شود و می تواند غرب کشور را پوشش داده و مشاغل جانبی را نیز به حرکت درآورد.

تبریزی با اشاره به پروژه سرمایه گذاری ساخت کمپ های اقامتی باغ میوه، از تعطیلی عملیات اجرایی آن گلایه کرد و افزود : نباید فرصت را از دست داد چرا که زمان حضور مسافران در شهر تقریبا در اوایل پاییز تمام می شود و کندی روند اجرایی آن توجیه اقتصادی ندارد و شهرداری موظف است پیگیر این موضوع باشد.

وی همچنین بر مصوبه نصب پارکینگ های هوشمند طبقاتی در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد : شهرداری باید طبق مصوبه حداقل یک نمونه از پارکینگ مکانیزه را در محوطه شریف الملک برای خودروهای خود نصب کند تا حداقل مدل و الگویی برای نصب در دیگر نقاط شهر باشد .

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به حمایت شورا و شهرداری از سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: همدان آسایش و امنیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

علی اکبر نظری با تاکید بر اینکه شورا از سازمان سرمایه گذاری در امر جذب سرمایه گذار حمایت می کند افزود : احداث شهرک سلامت علاوه بر درآمدهای پایدار شهری در معرفی همدان در سطح بین المللی هم می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان هم به ارائه گزارشی از وضعیت کارخانه سیمان شهرداری پرداخت و گفت : پروژه کارخانه سیمان شهرداری به صورت سرمایه گذاری مشارکتی دارد کار می شود که طرح مطالعاتی این پروژه آماده شده و فراخوان آن برای سرمایه گذاری بزودی منتشر می شود.

اکبر رنجبران اضافه کرد : همچنین برای طرح پیشنهادی پروفسور سمیعی مکانی در نظر گرفته شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن