Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مردم را به احیای املاک قدیمی خود تشویق کنیم

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:
مردم را به احیای املاک قدیمی خود تشویق کنیم

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بافت های قدیمی و واجد ارزش ثروت فرهنگی و هویت شهر هستند بر این اساس احیاء و باززنده سازی این بافت ها ضروری است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ؛ ابراهیم مولوی در جلسه کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا با بیان این مطلب افزود: بافت های قدیمی به عنوان میراث پنهان فرهنگی محسوب می شوند که همه این بافت ها واجد ارزش بوده و در درون بافتهای مرکزی به صورت ریزدانه قرار گرفته اند که در حال تخریب هستند و باید احیاء شوند.

مولوی اضافه کرد: در صورت احیاء و باز زنده سازی بافت های قدیمی و محلات شهر عملا روح جدیدی به کالبد بافت های قدیمی دمیده می شود که این اقدام منجر به تشویق مردم به احیاء املاک قدیمی خود می شود.

وی با بیان اینکه گسست فرهنگی در بافت های فرسوده و کالبد جدید رخ داده اظهار کرد: بخشی از این گسست ها ترمیم و باز سازی شده است و مابقی نیز باید انجام شود.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اقدام سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری همدان در احیاء و بهسازی بافت های قدیمی از جمله کاروانسراها، سراها و بازار همدان را ارزشمند برشمرد و گفت: انجام بخشی از این وظایف سازمان باعث می شود مردم برای احیای املاک قدیمی وبافت های فرسوده تشویق شوند و این امر علاوه بر اینکه منجر به رونق مکان و محل مورد نظر می شود، با توجه به اینکه همدان در گذشته بارانداز غرب کشور در تجارت بود می تواند نقش مهمی نیز در رونق شهر همدان در این زمینه داشته باشد.

ابراهیم مولوی به ظرفیت های همدان در بهره گیری از بافت های قدیمی در حوزه گردشگری تاکید کرد: لازم است برای سنوات آینده بافت های قدیمی از جمله کاروانسراها، سراها و راسته بازارها شناسایی شده و با همان نام قدیمی خود احیاء و باززنده سازی شوند.

در ادامه این جلسه مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: احیاء و باززنده سازی بافت های قدیمی و واجد ارزش سطح شهر بویژه بازار ، سراها و کاروانسراها در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در دست اجرا است.

میلاد کریمی با بیان اینکه عملیات اجرایی احیاء و بازسازی راسته قصابان همدان در سه فاز پوشش سقف، کفسازی و جداره ها شروع شده است، افزود: در حال حاضر پوشش سقف راسته قصابان به اتمام رسیده و مناقصه کفسازی این راسته  نیز برگزار شده که هفته آینده عملیات اجرایی آن هم آغاز می شود.

کریمی از اتمام پوشش سقف بازار سرگذر خبر داد و یادآور شد: عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای سید قربان هم انجام شده است.

وی از راه اندازی نخستین خانه بوم گردی در بافت های قدیمی شهر خبر داد و گفت: همدان بافت های قدیمی و واجد ارزش زیادی دارد که می توان در بحث بوم گردی از این ظرفیت ارزشمند بهره گرفت.

کریمی در ادامه از شروع پیاده راه سازی دره مرادبیگ خبر داد و به تشریح این طرح پرداخت.

گفتنی است در ادامه جلسه اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر اجرای هر چه سریعتر پیاده راه سازی خیابانهای بوعلی و اکباتان تاکید کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن