Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت نخست حوزه فرهنگی شهرداری در سال95

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت نخست حوزه فرهنگی شهرداری در سال95

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام فرهنگسراها را اولویت پروژه های حوزه فرهنگی در سال 95 برشمرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور معتمدین محلات برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در زمینه اجرای پروژه های فرهنگی در تکمیل پروژه های نیمه کاره فرهگسراها در اولویت نخست قرار گرفته اند و امسال تعدادی از آنها تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه در اختصاص اعتبارات با توجه به شرایط مالی شهرداری پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته اند اظهار کرد: تکمیل و تجهیز پروژه تالار بزرگ قرآن در اولویت نخست قرار گرفته و امسال باید به بهره برداری برسد.

وی دیگر پروژه های اولویت دار را شامل فرهنگسراهای نورمحال ، مهدیه ، ولایت ، شهرک ولیعصر برشمرد و افزود : همچنین کمک به تجهیز گرمخانه های آقایان و بانوان از دیگر موارد است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نقش معتمدین محلات در توسعه فرهنگی شهر موثر دانست و گفت : معتمدین نقش بسزایی در احداث فرهنگسراها در کمک به مدیریت شهری داشته اند و انتظار می رود همچنان با کمک و مشارکت آنها بتوان در راستای اعتلای فرهنگ و آموزش شهروندی گام برداشت.

علی رضایی اضافه کرد : شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در زمینه چشم انداز فرهنگسراها اقدامات لازم را انجام می دهد و امید است بتوان در تقویت آموزش های شهروندی با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها موفق عمل کرد.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی پروژه تالار بزرگ قرآن اظهار کرد : ظرفیت این تالار باید برای برنامه های فرهنگی و هنری ملی و بین المللی نیز مورد استفاده باشد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه همدان نیازمند احداث تالار و سالن های همایش ملی و بین المللی است افزود : لازم است با توجه به شرایط آب و هوایی همدان پوشش گنبد تالار قرآن در مباحث فنی به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مولوی تاکید کرد : انتظار می رود با توجه به اینکه تکمیل و تجهیز تالار قرآن جزء پروژه های اولویت دار فرهنگی قرار گرفته به نتیجه مطلوبی رسیده و به عنوان مجموعه کامل فرهنگی به شهروندان هدیه شود.

در ادامه معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه تالار قران در دو بخش ساختمان و پوشش سازه در دست انجام است و در بخش اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: ساختمان این پروژه دارای ۱۴ هزار متر زیربنا با سالن اصلی، سالن کنفرانس، دو سالن سینما به طور قرینه و دو سالن باز است.

موسی رسولی با بیان اینکه تاکید شهردار بر اتمام کار ساختمان پروژه تالار قرآن است، خاطر نشان کرد: ساختمان پروژه تالار قرآن تا سه ماه آینده قابل بهره برداری است و با اتمام ساختمان در طول یک هفته تجهیز می شود.

وی با بیان اینکه تجهیز ۸ سالن تالار قرآن در حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: برای پروژه تالار قرآن تا کنون ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و تجهیز و پوشش گنبد تالار نیز به ۲ میلیارد هزینه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه تالار قرآن با عنوان مرکز همایش های بین المللی همدان نامگذاری شده است، افزود: سالنهای مختلف تالار قرآن میتواند کارکردهای بسیاری داشته باشد.

رسولی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری تالار ماهانه رقم قابل توجهی است، خاطر نشان کرد: بر اساس تاکید شهردار و شورای اسلامی برای پوشش گنبد تالار از مصالح مناسبی استفاده می شود و برای تعمیر و نگهداری پوشش گنبد نیز سازه ای به شکل نردبان که به همه نقاط گنبد دسترسی داشته باشد ساخته می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن