Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا خیابان بوعلی همدان مسدود شد/انتقال تاکسی‌ها به پایانه سینا/رانندگان و مسافران نگران نباشند/رفع مشکلات ترافیکی با نصب علائم جداکننده در پایانه

خیابان بوعلی همدان مسدود شد/انتقال تاکسی‌ها به پایانه سینا/رانندگان و مسافران نگران نباشند/رفع مشکلات ترافیکی با نصب علائم جداکننده در پایانه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری همدان از انسداد کامل خیابان بوعلی در روز گذشته و انتقال تاکسی های این خیابان به محوطه ذوالریاستین و پایانه سینا خبر داد.

مهرداد خورشیدوند ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی و اکباتان، روز گذشته خیابان بوعلی شهر همدان به طور کامل مسدود شد.

وی به خدمات رسانی 400 دستگاه تاکسی در خیابان بوعلی اشاره کرد و افزود: با مسدود شدن خیابان، این تعداد تاکسی مسیرهای خیابان بوعلی- میدان بیمه و غنی زادیان و خیابان بوعلی- بهارستان(دره مرادبیگ) به پایانه جدید منتقل شدند.

خورشیدوند در ادامه یادآور شد: با توجه به مصوبات شورای ترافیک و شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر پیاده راه سازی خیابان بوعلی، در چند ماه گذشته انتقال پایانه تاکسی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت که فاز اول آن روز گذشته اجرا شد.

وی با اشاره به مسیرهای ورود و خروج تاکسی ها به پایانه جدید ، اظهار داشت: تاکسی های خیابان بوعلی جهت ورود به پایانه از آرامگاه بوعلی به سمت کولانج و سپس پایانه سینا و بالعکس جهت خروج از محوطه کولانج به سمت آرامگاه تردد خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری همدان ضمن ابراز امیدواری از تأثیر پیاده راه سازی خیابان بوعلی و اکباتان در رشد و توسعه گردشگری شهر همدان، گفت: امید می رود که با اجرای این طرح از بار ترافیکی میدان اصلی شهر نیز کاسته شود.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی خیابان بوعلی در اولین روز اجرای طرح، مباحث و دغدغه های خود را که قابل پذیرش بود مطرخ کردند، خاطرنشان کرد: به دلیل تردد وسایل نقلیه شخصی در مسیر پارکینگ سینا، رانندگان با مشکل مواجه شده بودند اما با نصب ملزومات ترافیکی، علائم جدا کننده و تابلوها و همچنین بازگشایی معابر تا پاسی از شب گذشته ، وضعیت بهبود یافت.

خورشیدوند با اشاره به اینکه وضعیت در این پایانه به تدریج بهتر خواهد شد، تصریح کرد: از دو هفته پیش اطلاع رسانی گسترده با نصب بنر، تبلیغات در فضای مجازی و در رسانه ها گسترده انجام شده و با ادامه اجرای طرح، به تدریج مشکلات برطرف می شود.

وی افزود: شاید در ابتدا برای مردم سخت بود که از ابتدای خیابان بوعلی تا پایانه را پیاده بروند اما به تدریج مردم نیز به شرایط جدید عادت خواهند کرد و مشکلات کمتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری همدان گفت: شاید در روز اول نگرانی هایی برای رانندگان تاکسی وجود داشت اما با اجرای این طرح از جریمه شدن رانندگان به دلیل توقف در وسط خیابان برای سوار شدن مسافران جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته تعدادی ون که در خیابان بوعلی تردد داشتند، به خیابان تختی و مسیر شهرک بهشتی منتقل شدند که مشکلات مردم این منطقه نیز که با کمبود تاکسی مواجه بودند برطرف شد.

خورشیدوند با بیان اینکه قرار نیست هر 400 دستگاه تاکسی در این پایانه مستقر شوند، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری تاکسی ها تا پایان خیابان غنی زادگان سرویس ارائه می دهند؛ به طوریکه در ابتدای خیابان غنی زادیان، ابتدای بلوار کاج، ابتدای میدان بیمه، ابتدای میدان بعثت و ابتدای میدان جهاد تعدادی تاکسی توقف می کنند و همه تاکسی ها به طور همزمان در پایانه مستقر نخواهند شد.

وی گفت: امید می رود با نصب علائم ترافیکی مشکلات در این پایانه برطرف شود و از طرفی دیگر مردم نیز از پایانه مورد نظر استقبال کنند که خوشبختانه در ساعات پایانی روز گذشته مردم از محل پایانه جدید مسافربری در خیابان بوعلی اطلاع یافتند و تعداد مسافران افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح بزرگی مساعدت همه اقشار را می طلبد و هم رانندگان و هم مسافران باید مشارکت داشته باشند که این طرح اجرا و فرهنگسازی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن