Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ضرورت فراگیر کردن توزیع و مصرف لوازم التحریر ایرانی و اسلامی در شهر

ضرورت فراگیر کردن توزیع و مصرف لوازم التحریر ایرانی و اسلامی در شهر

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر حمایت شورا و شهرداری از فراگیر کردن توزیع و مصرف لوازم التحریر ایرانی و اسلامی در شهر تاکید کرد و گفت: فراگیر کردن توزیع و مصرف لوازم التحریر ایرانی و اسلامی در شهر امری ضروری است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که  با موضوع بررسی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرداری و عرضه لوازم التحریر ایرانی اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: مدیریت شهری باید در زمینه فرهنگ سازی، تبلیغات محیطی و آموزشهای شهروندی برای سوق دادن مردم به استفاده از کالاهای ایرانی اسلامی اقدام کند.

رضایی با بیان اینکه عرضه  و مصرف کالاهای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی باید در جامعه به صورت فراگیر فرهنگ سازی شود اضافه کرد: در این زمینه باید به یک جریان فکری در جامعه تبدیل و در زندگی مردم جاری و ساری شود.

وی اضافه کرد: برای نهادینه کردن مصرف کالاهای ایرانی باید از تمامی ظرفیتها از جمله تشکل های مردمی ، اصناف بهره گرفته شود تا به باور همگانی در موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف کالاهای داخلی برسیم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر وشهرداری هم باید در حوزه کاری خود در این زمینه وارد شود اظهار کرد: انتظار می ورد در این زمینه معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با توجه به امکانات و منابع موجود در این زمینه از ایده های تشکل های مردمی و سمن ها استفاده کند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بادی تلاش کرد در شهر بویژه حوزه اصناف عرضه لوازم التحریر ایرانی اسلامی که با ارزشها، هنجارهای اجتماعی و اعتقادات ما سازگار است را رواج داده و توسعه داد تا دانش آموزان خرید این لوزمرا بر لوزم التحریر خارجی ترجیح دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی نیازمند ترسیم خط و مشی است ، گفت: دولتمردان باید در این زمینه وارد شده و پس از ترسیم خط مشی نکات مورد نظر را وارد عرصه کرد.

علی اکبر نظری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت تولیدات ایرانی اسلامی اضافه کرد:  می طلبد مسولینی که در راس امور قرار دارند تاکیدات معظم له را کاربردی کنند که در این راستا یک بعد قضیه تبلیغات است چرا که از طریق اطلاع رسانی نحوه کارهارا باید اعلام کرد اما این کار به خوبی در جامعه شکل نگرفته است.

نظری اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با ابتکاراتی ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است.

سید احمد حسنی حلم عضو شورای اسلامی شهرهمدان نیز کیفیت کالاهای ایرانی را در جذب متقاضی و مشتری مهم دانست و گفت: باید در فرهنگ سازی عرضه و مصرف کالاهای ایرانی از شعار زدگی بپرهیزیم.

حسنی حلم اضافه کرد: در راستای تحقق خرید فرهنگ تولیدات ایرانی باید کیفیت کالاهای داخلی با کالاهای خارجی برابری کند.

در ادامه معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان به ارائه گزارش کوتاهی از روند  ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن