Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تمامی فرهنگسراهای سطح شهر همدان فعالند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:
تمامی فرهنگسراهای سطح شهر همدان فعالند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از فعالیت تمامی فرهنگسراهای سطح شهر خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)  افزود: شورا و شهرداری در بخش نرم افزاری اقدامات خوبی انجام داده است اما در بخش سخت افزاری پروژه های نیمه تمامی از جمله فرهنگسرای محمدیه ، ولایت ، نور محال و فاز دوم مهر دارد که در سال 94 حدد 600 میلیون تومان بودجه و امسال دو  میلیارد و 100 میلیون تومان برای آنها اختصاص یافته و باید هر چه سریعتر تکمیل و راه اندازی شوند چرا که این پروژه ها جزو طرح های اولویت اول شورا است.

خجسته با بیان اینکه شورایاران در دور سوم کمک های زیادی به شورا در زمینه ساخت فرهنگسراها داشتند اضافه کرد : زمین فرهنگسرای محمدیه توسط دکتر فتحی شورایار کوی محمدیه به شهرداری جهت احداث فرهنگسرا اهدا شد که این فرهنگسرا در حال ساخت است و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در 4 طبقه با زیربنای 800 متر مربع ساحته شده و دارای قسمتهای مختلفی شامل خانه عالم ، واحد اشتغال ، فروش محصولات فرهنگی، قرآن و معارف، بهداشت و روان، نهج البلاغه و غیره است.

رضا غلامی خجسته به فرهنگسرای ولایت خضر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه زمین این پروژه 5 هزار متر مربع در زیربنای آن دو هزار و 160 مترمربع احداث شده است یادآور شد : احداث این پروژه در چهار فاز است که فاز نخست آن فرهنگسرا بوده و هم اکنون این بنا با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مواجه است که در حال حاضر نیاز به محوطه سازی ، دیوارکشی و نصب آسانسور دارد .

خجسته اظهار امیدواری کرد که بزودی پروژه بزرگ ولایت خضر تکمیل و افتتاح شود.

وی اضافه کرد: پروژه فرهنگسرای ولایت خضر دارای قسمتهای مختلف فرهنگی از جمله سالن اجتماعات، کتابخانه شبانه روزی، کلاسهای مختلف قرآنی و فرهنگی، مشاوره ، واحد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست و نیز سالن ورزشی در زیرزمین این ساختمان است.

خجسته اظهار داشت: فاز دوم  فرهنگسرای ولایت خضر تعمیر و تجهیز سالن کشتی که در محوطه بوده است که با عنایت خداوند متعال با تعمیر و تجهیز آن سالن فاز دوم مجموعه فرهنگسرای ولایت خضر افتتاح خواهد شد.

وی فاز سوم فرهنگسرای ولایت را ساخت زمین چمن مصنوعی برای فوتبال اعلام کرد و افزود : در صورت انجام زیرسازی زمین فوتبال حاج امیر خجسته نماینده محترم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی چمن مصنوعی آن را اهداء خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: فاز چهارم پروژه فرهنگسرای ولایت خضر نیز احداث زورخانه است که در سال آینده در دستور کار قرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای احداث موزه نورمحال 600 میلیون تومان هزینه شده است یادآور شد : تعمیر این موزه نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در پارک پرواز واقع شده و با اتمام آن به زودی به بهره برداری می رسد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان پیشرفت فیزیکی فرهنگسرای فاز دوم مهر شهرک ولیعصر (عج) را 98 درصد اعلام کرد و گفت : بودجه این پروژه هم 450 میلیون تومان بوده که کارهای تکمیل جزیی باقی مانده و بزودی تکمیل می شود.

رضا غلامی خجسته از خاکبرداری و محوطه سازی فاز دوم فرهنسگرای تاریخ و تمدن ایران زمین خبر داد و اضافه کرد: زمین این پروژه هم با مبلغ 350 میلیون تومان خریداری شده و قسمتهایی از آن باید تخریب و نوسازی و بخشی نیز در حال احیاء است.

خجسته با تاکید بر تجهیز آسمان نمای رصدخانه واقع در تپه حاج عنایت، افزود : این طرح از اولویت های شورا بوده و حیف است ظرفیت و مجموعه ای به این بزرگی تجهیزات کامل برای استفاده مردم نداشته باشد.

وی از اختصاص 10 میلیارد ريال برای تجهیز دو گرمخانه آقایان و بانوان در همدان خبر داد و افزود : برای تجهیز هر یک از این گرمخانه ها شورا 500 میلیون تومان بودجه مصوب کرده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به احداث فاز یک دهکده ورزشی رباط شورین اشاره کرد و یادآور شد : این پروژه ابتدا در 10 هکتار بود که هم اکنون با مصوبه 10 هکتار دیگر را نیز اخذ کرده 20 هکتار شده است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان برای آن حدود 80 میلیون تومان هزیه کرده و بودجه سال 94 مبلغ 800 میلیون تومان و بودجه سال 95 500 میلیون تومان بوده که متاسفانه شهرداری  اقدام خاصی انجام نداده است.

خجسته تاکید کرد : شهرداری امسال باید هر چه سریعتر نسبت به دیوارکشی پروژه دهکده ورزشی رباط شورین 20 هکتار اقدام کند تا سال آینده عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی با بیان اینکه نقشه های اجرایی 10 هکتار قبلاً توسط معاونت فرهنگی اجتماعی آماده شده بود اضافه کرد : باید نقشه 10 هکتار دیگر نیز تهیه شود.

وی اضافه کرد: زحمات و پیگیریهای اعضای شورا، معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در زمینه پیگیری و احداث پروژه های عمرانی فرهنگی و علیرغم کمبود منابع قابل تقدیر است.

خجسته در ادامه افزود: شورای شهر همدان در راستای گسترش فضای فرهنگسرای پیشکسوتان بوستان مردم در 250 مترمربع را اولویت نخست قرار داده که شهرداری اقدامات لازم را انجام داده  است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها راکد شده و به همین دلیل درآمدهای شهرداری پایین آمده است افزود: کارها با در نظر گرفتن اولویت‌ها انجام می‎شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه احداث مراکز راهنمایی وارائه خدمات گردشگری در اولویت نخست است، افزود: با توجه به اینکه مصوب شده بود در ورودیهای شهر ساختمانهایی برای این امر احداث شود مقرر شد که کانکس بجای ساختمانها در ورودیها مستقر شود.

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه فرهنگسرای دره مرادبیگ نخستین پروژه‌ای بود که کلنگ زنی شده در سال 92 و تاکنون کار ساخت آن شروع نشده است، گفت: برای این پروژه نیز 500 میلیون تومان اختصاص یافته که باید در این خصوص شهرداری منطقه کار ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی  هر چه سریعترآغاز کند.

خجسته با اشاره به احداث یک سوله ورزشی در منطقه 2 همدان با پنج میلیارد ريال اعتبار، گفت: در اجرای فرهنگسرای مزدقینه باید با مسکن و شهرسازی تهاتر انجام شود.

رضا غلامی خجسته با اشاره به پروژه فرهنگسرای حصار را ه علی‎آباد اضافه کرد: این پروژه هم جزو پروژه های اولویت اول است که متاسفانه از شورای سوم با 30 درصد پیشرفت؛ تعطیل شده که انتظار بر این است دستور شروع کار به شهرداری منطقه 4 داده شود.

خجسته با بیان اینکه ساخت سوله ورزشی در منطقه 4 با 500 میلیون تومان اعتبار از دیگر اولویت‎هاست که امیدوارم در دستور کار قرار گیرد؛ گفت: در منطقه سیلو دو سالن ورزشی احداث شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شهرداری همدان نیز با تاکید بر اینکه ساخت فرهنگسرا در باید در اولویت باشد افزود:با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری، در بودجه سال 95 سه اولویت مشخص شده است.

حسین قراباغی  با بیان اینکه اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر پیاده‎راه خیابان بوعلی، پل شهید همدانی و... است که باید انجام شود، گفت: ساخت چهار سوله ورزشی برای هر نطقه را در اولویت قرار داده‌ایم و بودجه آن اختصاص یافته تا شهرداری کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مشکل فرهنگسرای دره مرادبیگ را در شهرداری منطقه یک مطرح کردیم، افزود: ساخت فرهنگسراها باید اولویت نخست باشد مگر اینکه شهرداری توجیه قابل قبولی داشته باشد.

دیگر عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ انقلاب دغدغه فعالان فرهنگی به ویژه جوانان است، اظهار کرد: امیدوارم سال‌های آینده سرفصل اعتباری برای اقدامات آنها باز کنیم.

علی رضایی با بیان اینکه از برنامه‌های امسال تهیه اطلس فرهنگی شهر است که همان کار آمایش فرهنگی را در برمی‌گیرد، گفت: با تهیه اطلس فرهنگی و آمایش فرهنگی، شهرداری بهتر می‌تواند در زمینه فرهنگی کار کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن