Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مزاحم تلفنی آتش‌نشانی همدان به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد

با حکم دادگاه کیفری استان همدان؛
مزاحم تلفنی آتش‌نشانی همدان به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فردی که طی تماس‌های متعدد با سامانه 125 همدان باعث ایجاد مزاحمت و اخلال در عملکرد این سامانه شده بود با حکم دادگاه کیفری استان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، محمدرضا بیاناتی افزود: به دنبال تماس‌های مکرر و متعدد فردی با سامانه 125 و ایجاد مزاحمت برای مرکز پیام فرماندهی پیگیری موضوع در دستور کار نماینده حقوقی سازمان قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: در ادامه شکایت‌نامه‌ای از فرد مورد نظر تنظیم و همراه گزارش مزاحمت و مستندات مربوطه در اختیار مقام قضایی استان قرار گرفت که با پیگیری انجام شده پرونده به  شعبه 104 کیفری استان ارجاع شد.

بیاناتی اظهار داشت: رئیس شعبه پس از تحقیقات مقدماتی  و بررسی گزارش دستگاههای مختلف حکم به دستگیری مالک تلفن همراه مورد نظر که یک مرد 31 ساله و ساکن یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر همدان بود، داد.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به مراجعه چندباره نماینده حقوقی شهرداری و ماموران پلیس به نشانی مورد نظر و اختفای متهم جلسه رسیدگی به این پرونده به طورغیابی تشکیل و دادگاه با توجه به مستندات متعدد مالک تلفن را به جرم مزاحمت تلفنی برای سامانه 125 همدان به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: چند روز بعد از صدورقرار مجرومیت مرد جوان با هویت م.م توسط  ماموران انتظامی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت که پس از طی مراحل قانونی به منظور گذراندن  دوران محکومیت تحویل ندامتگاه مرکزی همدان شد.

وی با بیان اینکه طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامي مزاحمان تلفنی سامانه‌های خدماتی مثل 110 و 125 که باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی این سامانه‌های تلفنی به شهروندان در عرصه‌های مختلف شود، مجرم شناخته می شوند، خاطرنشان کرد: این متخلفین به سه ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند؛ علاوه بر آن ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تأسيس شركت مخابرات ايران مصوب 1366 نيز مؤيّد اين  مطلب است.

بیاناتی با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز پیام فرماندهی عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در هشت ماه گذشته شهروندان 90 هزار و 60 بار  با سامانه 125 تماس گرفته اند، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و 502 مورد منجر به عملیات، سه هزار و 831 تماس جهت دریافت مشاوره و راهنمایی ، ده هزار و 637  تماس اشتباه و متأسفانه 72 هزار و 719 مورد مزاحمت بوده است.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد که از تماس غیر ضروری و ایجاد مزاحمت برای سامانه 125 بپرهیزند زیرا این کاردر زمان وقوع حوادث و سوانح  باعث تاخیر در دسترسی شهروندان به سازمان و اخلال در خدمت رسانی سازمان می گردد که علاوه بر جنبه های اخلاقی و شرعی از جنبه قضایی نیز جرم محسوب شده و مستوجب مجازات قانونی است

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن