Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی در همدان

احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضا غلامی خجسته در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی در سال 96 ، ضمن تبریک سال جدید افزود: سردار شهید همدانی پایه گذار احداث مجتمع فرهنگی شهر بود که در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع در منطقه میدان سپاه واقع در املاک این نهاد احداث خواهد شد.

خجسته با بیان اینکه مجتمع فرهنگی شهید همدانی با مشارکت شهرداری و سپاه اجرا می شود، اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از این طرح حمایت می کند که بر این اساس کلیات طرح در جلسه کمیسیون مصوب شد.

وی اجرای پروژه های فرهنگی را لازمه توسعه شهری دانست و یادآور شد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری حوزه فرهنگ باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به نامه ارسالی شورای عالی استانهای کشور به شوراهای شهر در خصوص توجه لازم به حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان  اضافه کرد: کلیات طر ح در این زمنیه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهرهمدان به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به نقش آفرینان دفاع مقدس و بویژه جانبازان افزود: در پیروی از منویات معظم اله و نیز با توجه به ایثارگریهایی که جانبازان بزرگوار در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک و وطن داشته و جانفشانی کرده اند امروز وظیفه تمامی مسولین از جمله شورا و شهرداری است که با تمام توان خود از این قشر ایثار گر حمایت کرده و بسترهای رفاه و آسایش آنها را فراهم کنند.

خجسته با اشاره به اینکه مصوبات شورای عالی استانهای کشور در خصوص حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان  دارای 9 بند است افزود: از جمله موارد تاکید شده در این ابلاغیه می توان احداث مجموعه های ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان توسط شهرداریها به تناسب تراکم جمعیت، اختصاص یک نوبت از ساعات روزانه مجموعه های ورزشی زیر پوشش شهرداریها و بخشداریها به ورزش جانبازان و معلولان، فعال نمودن و تقویت ورزش جانبازان و معلولان، اختصاص درصدی از بودجه های فرهنگی شهرداری ها به امر توسعه ورزش همگانی جانبازان و معلولان و نصب ایستگاه های ورزشی ویژه جانبازان و معلولان در پارک ها، فرهنگ سراها و ... اشاره کرد.

وی دیگر بندهای مصوبات شورای عالی استانهای کشور در خصوص حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان  را شامل مناسب سازی اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداریها و مساعدت به سایر نهادها به منظور تسهیل در بهره برداری جانبازان و معلولان از اماکن ورزشی، مساعدت و مشارکت ویژه در اجرای برنامه های ورزشی جانبازان و معلولان و مساعدت در تامین تجهیزات ورزشی آسایشگاهها و مراکز نگهداری جانبازان و معلولان برای شرکت در فعالیت های ورزشی است.

خجسته در این خصوص یادآور شد: مقرر شد نسبت به رفع مشکلات جانبازان و معلولان جلسه ای با حضور مسولین استان و شهر همدان از جمله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی در شورا برگزار شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن