Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا چکش‌کاری کمربندی ملایر در کمیسیون ماده پنج استان همدان

چکش‌کاری کمربندی ملایر در کمیسیون ماده پنج استان همدان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:  دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج  شهر ملایر با حضور اعضای کمیسیون ماده پنج در در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری همدان تشکیل شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد حسین مرادی بیان کرد: در اين جلسه  طرح کمربندی های شهر ملایر که شامل کمربندی های (همدان بروجرد) بلوار محمد ملایری و (اراک بروجرد) بلوار حاج طوسی و بلوار بعثت (کمربندی بروجرد) و بلوار شهید بهشتی (کمربندی همدان) و مسائل و مشکلات مربوط به کمربندی مذکور توسط مشاور مطرح و ضمن بررسی توسط اعضا حاضر در جلسه با تصویب طرح کمربندی های ملایر موارد ذیل در راستای رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و حقوق شهروندی و حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری با کلیات طرح موافقت به عمل آمد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح  استقرار کارگاه ها و مشاغل مزاحم در سایت اختصاصی واقع در پیرامون شهر به شکل مطلوبی ساماندهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با این طرح گشایش های فضایی و عملکردی در پیرامون شهر و تعریف حدود و ثغور شهر و افزایش نفوذ پذیری مطلوب به تمام نقاط شهر تعریف می شود.

مرادی یادآورشد: با در نظر گرفتن ضوابط سیما و منظر شهر و ورودی های آن و در نظر گرفتن راه به عنوان یکی از مهمترین معیارهای تعریف کننده سیما و منظر شهری به مطلوبیت مناسب خواهد رسید.

وی گفت: ضمنا تصویب این طرح جلوگیری وکنترل در خصوص افزایش محدوده شهر را ایجاب می کند و رعایت ضوابط پدافند غیر عامل و تعریف نقاط امن شهری برای دسترسی سریع به تمام نقاط شهر در موقع بحران به دنبال خواهد داشت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان همچنین تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور زمینه برای کاهش مسائل حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی و همچنین موجبات  جلوگیری از  تخریب اراضی کشاورزی و ایجاد مناطق ناکارامد با معضلات شهری من جمله اجتماعی و فرهنگی را فراهم می گردد.

مرادی اظهار کرد: همچنین رعایت مسائل ترافیکی در سلسه مراتب شبکه اصلی عبور و مرور شهری و دسترسی های مربوطه چه در سطح کلان و چه در سطح محله و محلات پیرامون شهر و تعریف ارتباطات مناسب درون و برون شبکه ای و جدایی خطوط سواره و پیاده رو در منطقه در طول شبکه مورد بررسی به مطلوبیت خواهد رسید و متعاقبا  زمینه را برای حذف ترافیک عبوری از شهر برای وسایل نقلیه سنگین در شهر و کاهش ازدحام و حوادث رانندگی را فراهم می نماید.

وی بیان کرد: در نهایت با توجه به اینکه کمربندی شهر ملایر به عنوان عنصری شاخص و در ارتباط با سازمان کالبدی شهری است گزینه مناسبی برای جایگزینی محوری تند و سریع برای تردد وسایل نقلیه به شمار می رود.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد:  در کمربندی ورودی شهر ملایر زمینه برای هدایت و راهنمایی تازه واردین به نقاط مختلف شهر و ارتباط بصری بین فضاهای درون و برون شهری ایجاد و همچنین هویت بخشی و ایجاد ورود به فضای شهری را برای مسافران فراهم می کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن