Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح پیاده راه سازی میدان امام مرکزی طبق زمانبندی به بهره برداری برسد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:
طرح پیاده راه سازی میدان امام مرکزی طبق زمانبندی به بهره برداری برسد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: طرح پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) براساس برنامه زمانبندی به بهره برداری برسد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی فر در نخستین جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا با اشاره به اهمیت پروژه پیاده راه سازی میدان مرکزی شهر افزود: بر اساس اهمیت موضوع باید برای پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی، ترافیک، فرهنگی و اقتصادی این طرح با کیفیت و سرعت بالا به اتمام برسد.

رحیمی فر بر اطلاع رسانی به موقع پروژه توسط شهرداری تاکید کرد و یادآور شد: با مطالعات درست و بروز بودن اطلاعات طرح، می توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و انتظار می رود همکاری های خوبی بین مجموعه شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط با پروژه باشد چرا که این امر بر تسریع در روند طرح بسیار تاثیر گذار است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان درادامه به بحث تاریخ بودن میدان مرکزی شهر و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: المان میدان به باغ موزه دفاع مقدس انتقال داده شد.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه به بازدید میدانی اعضای شورا از طرح پیاده راه سازی میدان امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته با تلاش و همکاری راهنمایی رانندگی، اصناف و کسبه، شهروندان و شرکت های خدمات رسان با مجموعه شهرداری پروژه  به خوبی در حال انجام بوده و تلاش عوامل اجرایی قابل تقدیر است.

کامران گردان به مشکل اصناف در امر بارانداز اشاره و اضافه کرد:  برای رفع این مشکل در میدان امام (ره) مقرر شد ابتدای ورودی قسمت خیابان های شریعتی و بوعلی بارانداز باشد که مورد استقبال اصناف قرار گرفت.

گردان به برگزاری جلسات متعدد شورا و شهرداری با دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح برای هماهنگی افزود: در این راستا جلساتی با راهنمایی و رانندگی برگزار شده است .

وی با بیان اینکه عمدتا در اجرای طرح های ترافیکی و عمرانی مشکلاتی بوجود می آید، اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه پیاده راه سازی میدان مرکزی به خوبی طراحی شده انتظار می رود مشکلاتی را نداشته باشد.

سخنگوی شورای شهر همدان تاکید کرد: با توجه به اهمیت مکان اجرای طرح و افتتاحی به موقع آن جهت رضایتمندی شهروندان، ضروری است منابع مالی به موقع تزریق شود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز به بازدیدهای میدانی اعضای شورا از روند اجرای طرح اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد اجرای خوب پروژه هستیم، گفت: قسمت بیشتری از میدان تبدیل به کارگاه شده که می طلبد مسیرهای تردد مردم مشخص و محدود شود تا از بروز مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: با توجه به خاکبرداری صورت گرفته نیاز است برای رضایتمندی شهروندان و کسبه آب پاشی صورت پذیرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: با توجه به اینکه بازدید هایی از روند اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) صورت گرفته، طرح به خوبی در حال اجراست که این روند قابل تقدیر است.

حمید بادامی نجات با اشاره به شایعاتی مبنی بر مخالفت اعضای شورای پنجم با اجرای طرح پیاده راه سازی میدان مرکزی شهر همدان اظهار کرد: ما هیچگونه مخالفتی با اجرای طرح نداریم و تا پایان عملیات اجرایی و اتمام کار حمایت خود را از طرح خواهیم داشت.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر همدان هم بر تسریع در روند اجرای طرح تاکید کرد و گفت: در صورت اتمام به موقع، طرح می تواند الگویی برای دیگر پروژه ها باشد.

اکبر کاوسی اضافه کرد: لازم است در طراحی پروژه ، تردد افراد کهنسال و معلول  نیز مدنظر قرار گیرد.

معاون معماری شهرسازی شهرداری همدان هم با اشاره به آماده شدن کلیات طرح پیاده راه سازی میدان مرکزی شهر خبر داد و گفت: طراحی جدید پروژه با کلیات قبلی تدوین و نیز اجازه کمیته فنی میراث فرهنگی هم برای طرح اخذ شده است.

مجید یوسفی نوید با بیان اینکه طرح پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) روند پیشرفت خوبی دارد، گفت: برای مبلمان طرح نیز از تمامی هنرمندان کشور دعوت به عمل خواهد آمد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح ایجاد زیرساخت مناسب طرح است، گفت" حفاریها انجام شده و انشعابات خدماتی نیز در حال اجراست.

امیر فتحیان با اعلام اینکه حجم بالای خاکبرداری میدان انجام شده است، افزود: برداستن آسفالت هم انجام شده و زیرسازی و بتن ریزی طرح آخر همین هفته شروع می شود.

فتحیان اضافه کرد: سعی شده است تا عملیات خاکبرداری در ساعات شبانه انجام شود.

پیمانکار طرح پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) هم از پیشرفت 25 درصدی طرح خبر داد و گفت: حدود 15 روز تنها برای جمع آوری سنگ های میدان طول کشید تا آسیبی به سنگ ها وارد نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن