Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورای شهر ریسک پذیر باشد

شورای شهر ریسک پذیر باشد

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه شهردار منتخب جلسه نشستی با ر ئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیرامون بیان و حل مشکلات شهرداری داشتند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس مجمع نمایندگان استان حساسیت اعضای شورا نسبت به شهر همدان را مقدس برشمرد و ضمن قدرانی از آنها توصیه کرد: در انجام کارهای بزرگ در شهر، ریسک‌پذیر باشند و نمایندگان استان هم آنها را همراهی خواهند کرد.

امیر خجسته با تأکید بر اینکه مدیر باید شرایط و وضعیت موجود را تشخیص داده و بدون ترس اقدام کند، گفت: نباید سکوت کنیم و تمام موانع موجود در شهر به‌ویژه سهم‌خواهی‌ها وزیاده خواهی ها را حل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر بحث توانمندسازی حاشیه شهر همدان به‌ویژه در زمینه انشعابات بوده و به طور قطع این مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغات اظهار کرد: برای حفظ باغ‌ها در مقابل هر مسئول یا مدیری خواهیم ایستاد.

خجسته همچنین گفت: پیگیر هستیم تا تمامی صحن‌های شورای اسلامی شهرها از طریق صدا یا سیما به صورت زنده پخش شود.

نقش موثر نمایندگان مجلس در توسعه و آبادانی شهر

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از توجه و دعوت مجمع نمایندگان استان از اعضای شورای شهر همدان، اظهار کرد: بر همین اساس این دیدار و جلسه ای در کمیسیون شوراهای مجلس برای ایجاد تعامل، همدلی و همفکری بین اعضای شورا به عنوان پارلمان محلی با نمایندگان برگزار شد که منشاء خیر و برکت برای شهر خواهد بود.

ابراهیم مولوی به نقش موثر نمایندگان مجلس در توسعه و آبادانی استان و شهر اشاره کرد و افزود: امید است با اینگونه رایزنی ها و ارتباطات با نمایندگان استان بتوانیم از پروژه های عمرانی در اختیار وزرا اعتباراتی را جذب کرده و در شهرهمدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین اقدامات موثری را انجام داد.

مولوی اضافه کرد: با عنایت و هوشمندی مجمع نمایندگان استان انتظار می رود بتوانیم از پتانسیل ها در عمران،آبادانی و رونق شهر و ایجاد کیفیت بهتربرای سیما و منظر شهری استفاده کنیم.

وی در ادامه با شاره به انتخاب حسین مرادی به عنوان شهردار همدان، اظهار کرد: انتخاب شهردار جدید بر اساس توانمندی و رزومه خوب وی بوده است و انتظار می رود با کمک نمایندگان استان در مجلس حکم شهردار توسط وزارت کشور به سرعت صادر شود تا هر چه سریعتر شهردار بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به دعوت مجمع نمایندگان استان از اعضای شورا در دفتر مجمع در مجلس گفت: این دعوت و تشکیل این جلسه را باید به فال نیک گرفت چرا که انعکاس نتیجه آن این است که مردم همبستگی و تعامل مجمع نمایندگان با نمایندگان مردم در پارلمان محلی را شاهد بوده و دلگرم به فعالیت مسولین می شوند.

کامران گردان با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه شورا در جامعه افزود: دعوت مجمع نمایندگان از اعضای شورا جایگاه شورا را تقویت می کند چرا که با این اقدام به دیگر سازمانها و ادرات نشان می هد که چندین اصل قانون اساسی در خصوص شورا وجود دارد که نمایندگان استان به آن توجه دارند و این امر در بین دیگر مسولین بسط داده شده و نهادینه می شود.

گردان برگزاری جلسات مشترک و تعامل مجمع نمایندگان استان با اعضای شورای اسلامی شهرهمدان را باعث دلگرمی شهردار و مدیران شهرداری برشمرد و گفت:با توجه به پیگیریهای رئیس مجمع نمایندگان استان در خصوص ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، امیدواریم این پیگیریها تداوم داشته و به نتیجه منتج شود چرا که تحقق این مهم به نفع شهر و استان خواهد بود.

توسعه و آبادانی شهر نیازمند تصمیمات شجاعانه و جدی است

در ادامه این نشست نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شورای اسلامی شهر همدان به عنوان شورای مرکز استان از چند جهت ویژه است، زیرا نگاه شهرستان‌های اطراف به مرکز استان‌هاست و اگر یک اقدام یا مصوبه اشتباه داشته باشند، به تبع آن برای تمامی شهرستان‌های استان نیز همان مشکل ایجاد می‌شود.

محمدعلی پورمختار همچنین عنوان کرد: توسعه و آبادانی شهر همدان به تصمیمات شجاعانه و جدی نیاز دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هم گفت: یک واقعیت است که با هم می‌توانیم شهر را به سمت و سوی آنچه که شایسته مردم است، سوق دهیم.

به گفته اکبر رنجبرزاده، شهر همدان متعلق به کل استان است که همگان باید با یکدلی تلاش کنیم تا مرکز این استان، در سطح بالایی قرار گیرد.

وی معتقد است: انتخاب شهردار جدید توسط اعضای شورای اسلامی شهر همدان مناسب بود، زیرا حسین مرادی منشأ تحولات بزرگی خواهد بود.

رنجبرزاده با تأکید بر اینکه تعامل، همدلی و یکرنگی بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس یک امر ضروری است، ابراز امیدواری کرد با تعامل شورای شهر بتوانیم کارهای بزرگی در شأن استان به جا بگذاریم.

وی با بیان اینکه همدان شهر گردشگری و شناخته شده‌ای است و می‌توانیم برای شهرهای گردشگری بودجه خاصی در مجلس مصوب کنیم، معتقد است: همدان به عنوان مرکز استان باید بدرخشد تا در جذب گردشگر موثر باشد.

این نماینده مجلس در ادامه منتخب مردم بودن را بالاترین ثروت برشمرد و اظهار کرد: بین نمایندگان استان هم هیچگونه اختلافی وجود ندارد و خوشبختانه همسو با هم برای توسعه استان حرکت می‌کنند.

رنجبرزاده همچنین گفت: غار علیصدر ظرفیت بزرگی برای استان است که باید از تمامی ظرفیت‌ها به یک نسبت برای توسعه استان و شهر همدان به کار گرفته شود.

ضرورت افزایش تعامل مجمع نمایندگان استان با شورای شهر

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم اظهار کرد: شورا انتظار دارد تجدیدنظری در بحث قانون توسعه ششم انجام شود، زیرا این قانون شهرداری‌های مراکز استان‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

حسین قراباغی با بیان اینکه در دوره چهارم، تعاملات بین مجلس و شورای اسلامی شهر ضعیف بود، گفت: انتظار می‌رود که این تعامل در دوره پنجم شورا گسترش یابد تا تقویت توسعه شهر را به دنبال داشته باشد و آنچه شایسته شهر و مردمانش است، انجام پذیرد.

وی معتقد است: هر چقدر مدارِ توسعه شهر به درستی و مناسب حرکت کند، همه شهروندان سود خواهند برد.

به گفته قراباغی، در پروژه‌های انجام شده شهرداری همدان از سوی دولت هیچگونه کمکی را شاهد نیستیم که باید این مهم توسط نمایندگان پیگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار با هر هدف سرمایه‌گذاری مناسب و خوب است؛ بیان کرد: متأسفانه محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذار وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، وضعیت بهتری تعیین شود.

به گفته سید مسعود عسگریان، در حال حاضر شرایط مناسبی وجود دارد که مجلس قوانینی را وضع کند تا به سهولت، سرمایه‌گذار را جذب کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: باید برنامه خاصی در منطقه غرب کشور به‌ویژه همدان در مجلس برای قانونمند شدن این حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران، تدوین شود.

توانمندسازی مناطق حاشیه شهر، ضعیف انجام شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز نقطه اشتراک شورا و مجلس را منتخب مردم بودن دانست و گفت: اقدامات توانمندسازی مناطق حاشیه شهر، خیلی ضعیف انجام شده؛ در حالی که حضور مردم این محلات در انتخابات بسیار تأثیرگذار است.

علی فتحی افزود: انتظار داریم تغییر بزرگی در این نواحی شهر به‌ویژه در بحث انشعابات شاهد باشیم که به طور قطع حمایت نمایندگان را نیاز داریم.

وی خطاب به نمایندگان درخواست کرد تا برای پل شهید سردار همدانی بودجه دولتی تأمین شود، زیرا با دریافت عوارض هم این پل تکمیل نمی‌شود، هرچند نیمی از مشکلات شهر هم پل‌ها هستند.

همدان برای توسعه نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان هم گفت: برآیند ایجاد همدلی بین مجلس و شورا، نتیجه آتی مرادی، شهردار همدان است و به طور قطع با همراهی وی تا پایان راه، دوره طلایی را برای همدان خلق خواهیم کرد.

اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه در بحث فرهنگسازی ایجاد شهر اسلامی پای کار هستیم، افزود: شهردار جدید می‌تواند تعاملات خوبی را در شهر ایجاد کرده تا همه مدیران و نمایندگان را همسو کند.

کاوسی‌امید  با تأکید بر اینکه همدان برای توسعه نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است، بیان کرد: روانسازی کار در شهرداری نیازمند این است تا شهروندان چندین ماه در این نهاد معطل نشوند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان نیز در ادامه این نشست گفت: انتظار می رود شهردار منتخب در مباحث سرمایه‌گذاری به کمک نمایندگان، در راستای توسعه و رونق گردشگری و اقتصادی شهر گام بردارد.

حمید بادامی‌نجات همچنین بر تقویت توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان تأکید کرد.

ضرورت توجه به حفظ محیط زیست

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر توجه به مباحث حفظ محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد: همدان  نیازمند نگاه ویژه‌ای است که باید برای توسعه و گسترش شهر، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی آن‌هم لحاظ شود، زیرا تا حدودی این منابع را از دست داده‌ایم.

رضوان سلماسی با شاره به اینکه بر اساس شنیده‌ها تا 20 سال آینده شهر همدان بیابان خواهد شد افزود: بر این اساس بی‌توجهی یک مسئول هم موجب به خطر انداختن شهروندان خواهد شد که باید از این منابع مراقبت کرد.

وی همچنین گفت: برای بحث توانمندسازی شهر در بُعد فرهنگی و اجتماعی هم باید ورود پیدا کرد تا از آسیب‌های اجتماعی دور باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری زمینه‌ای برای توسعه شهر همدان است اما در این زمینه موانعی وجود دارد که باید حل شود.

مریم روانبخش افزود: انتظار می‌رود با تلاش نمایندگان استان فضای شهر و همدان را تغییر کرده و شاهد پیشرفت خوبی در شهرمان باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن